Sommerferie og Permisjon.....

Dorothy_1

Gift med forumet
Jeg går ut I permisjon før Jeg egentlig skulle hatt sommerferie.
Men regner med at man har krav på sommerferie uansett?????
Er det noen som vet om Jeg må ta ut sommerferien før permisjonen eller om Jeg kan få forlenget permisjonen...??????[:D]

jeg har det nesten sånn...
har jo 4 uker tilgode...som jeg skal bruke til neste år...

ferie må du ha, men den mnd får du ikke fødselspenger.. jeg har tadd mine 5 uker i sommer å da har samboer sin pappapermisjon... på søknaden til trygdekontoret om fødselspenger må du fylle ut nårti du ska ha ferie.. permisjonen blir forskøvet etter hvor mange uker ferie du tar..

ORIGINAL: MitaSa

har jo 4 uker tilgode...som jeg skal bruke til neste år...

Kan ein få overført alle 4 vekene??
Haurde snakk om at ein kunne berre få overført 2 veker til året etter.

det er vel fra arbeidsgiver til arbeidsgiver...jeg får overflytta alle 4 ukene

jeg bruker mine ferieuker på å dekke inn ferietrekket i permisjonspengene fra trygdekontoret

På jobben min sa de ihvertfall at jeg har rett på ferie både i år og netse år, i tillegg til permisjonen. Dersom jeg ikke rekker å bruke ferien før permisjonen begynner, kan jeg overføre 14 dager til neste år. Man kan også ta ferie inni permisjonen på en eller annen måte, men jeg vet ikke helt hvordan man gjør det.

Jeg er lærer og for meg er det sånn at jeg får overført 4 ukers ferie dersom jeg har permisjon i juli. Da kan jeg forlenge permisjonen min sånn det passer på slutten.

Hei!

Alle har krav på 4 uker ferie i året, -spørsmålet er om man får alle ukene med lønn....  I følge trygdeetaten ytes det feriepenger for de første 12/15 ukene av stønadsperioden.  For min del (termin i oktober) betyr det at jeg får så å si fullt opp med feriepenger i 2007, men året etter, 2008 blir det mindre da jeg ikke vil tjene opp et feriepengegrunnlag all den tid jeg har permisjon i 2007.  Kjipt, men sånn er det. 

Sjekk gjerne: http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=tall_mrog_mrfakta&path=nyhetsarkiv&path_sub=feriepenger 

Cecilie :)

Har ikke alle krav på 5 uker ferie da.....???

Prata med en på trygdeetaten i dag ang ferie, da sa han at hvis du tok ferie i permisjonen så får du ikke fødselspenger den perioden, men permisjonstiden blir forlenget med samme antall uker du tar ferie.
Virket veldig logisk når han fortalte det......

Back
Topp