Sommerferie og gravid

Lunken

Blir kjent med forumet
Hei hei!

Som flere skal vi ha en liten roadtrip i Norge nå i sommer, men er i 10-12 uke når vi er borte så har litt ting jeg lurer på. Blir dere kvalme av å kjøre bil, eventuelt er det bedre å vær passasjer?
Hvordan blir det med fornøyelsesparker, er det «farlig» å ta for eksempel tømmerrenna i Kongeparken eller bobbaner? Hva med Berg og dal-bane? Tenker på at det blir litt «støt» av sånt. Hva med go-kart eller kræsjbiler? Mange spørsmål! :)
 
Ja det er massevis av karuseller og liknende man ikke skal ta som gravid, gjelder ofte de samme som hjertesyke ikje skal ta, de skal være tydelig merket ved inngangen til attraksjonen.

I forhold til kvalme og bilkjøring er vel det helt individuelt... men personlig blir jeg kvalmere av å sitte på enn å kjøre selv... må nesten bare prøve deg fram....
 
Jeg ble ikke kvalm av bilkjøring, men jeg slet lite med kvalme uansett :)
 
Når jeg har vært gravid har bilkjøring vært noe av det verste, men det er veldig individuelt.
Dessverre er det få karuseller man kan ta som gravid. Ville tatt en titt på hjemmesiden til aktuelle fornøyelsesparker. Det bruker å stå der.
 
Det meste av karuseller og sånt er trygt i første trimester. Uke 12 er nok litt i grenseland.
 
Takk for alle svar! Skal på kontroll dagen før vi reiser så får hørre litt ekstra da :)
 
Takk for alle svar! Skal på kontroll dagen før vi reiser så får hørre litt ekstra da :)
Jeg fikk vite av ei venninne som jobber på legesenter at man ikke skal ta karuseller pga morkaka kan løsne.. Så uansett om det er enkelte karuseller man kan ta, så ville jeg ikke ha tatt sjansen. Var på tusenfryd forrige uke, og tok ingenting. Men spilte spill og spiste popkorn
 
Var kvalm men ble ikke verre v bil om jeg satt foran. Karuseller ville jeg ikke tatt.
Var ellers på bilferie akkurat i de ukene og det gikk bra
God tur
 
Back
Topp