Sommerferie og babymoon

Cookies

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Vi er førstegangs gravide og tenker derfor at vi vil reise på en ordentlig ferie i sommer. Siste ferie som par på svært lenge :) i Juli/August er jeg 4-5 mnd og magen er ikke for stor. Så langt har også formen min vært bra og jeg har begynt å få tilbake mye energi allerede.

Noen som planlegger liknende? Hvor går turen?

Vi skal til Norge :p Men det er mer av praktiske årsaker (hente en bil, litt ting etc :D )

Vi skulle egentlig tre uker til Sri Lanka, men det er vel ikke akkurat verdens tryggeste sted for øyeblikket... og Asia er vel utelukket pga Zika-virus med noen få unntak? Jeg tror Mauritius skal være trygt:) kanskje vi drar dit! Hvis ikke blir det bare noe i Europa, jeg tror man bare må nyte siste ferien uten barn uansett, hehe.

Har så lyst å reise! Har lyst å se mer av Europa. Men vi tør nok ikke.. pga den lange veien vi har hatt. 3,5 år med prøving 5 IVF og nå dårlig form.

Vi skulle egentlig tre uker til Sri Lanka, men det er vel ikke akkurat verdens tryggeste sted for øyeblikket... og Asia er vel utelukket pga Zika-virus med noen få unntak? Jeg tror Mauritius skal være trygt:) kanskje vi drar dit! Hvis ikke blir det bare noe i Europa, jeg tror man bare må nyte siste ferien uten barn uansett, hehe.
Hva med Kroatia? Litt nærmere, og fortsatt trygt, men også sydenstrender og delig varme?

Vi hadde også planlagt Sri Lanka men det er skrinlagt både pga dette og all uro. Legen vår anbefalte meg ikke så lange flyturer og at det var sikrest med Europa. Så da blir det nok til at vi følger de rådene nå :) selv om Mauritius høres veldig fristende ut :)

Har så lyst å reise! Har lyst å se mer av Europa. Men vi tør nok ikke.. pga den lange veien vi har hatt. 3,5 år med prøving 5 IVF og nå dårlig form.
Vi har nesten samme forhistorie, 4 år med prøving og 7 forsøk. Ved siste kontroll på 9+3 mente legen at dette så veldig bra ut og at vi måtte forsøke å legge alle år med prøving bak oss. At jeg nå er gravid på lik linje som alle andre og må både tenke, leve og forholde meg til bare det. Lettere sagt enn gjort men jeg forsøker å tenke litt som det. Nå er jeg heldigvis i god form, enn så lenge, så vi tenker å prøve oss på en liten ferie. Jeg kommer ikke til å velge den minste greske øya eller land med dårlig vann og mat uansett, litt trygghet trenger jeg :)

Jeg skulle gjerne dratt på utenlandsferie, men prioriterer å betale ned min del av ivf. Gikk privat så regningen tilsvarer en fin 14-dagers for hele familien for både meg og sambo. Resten av skattepenger og feriepenger skal gå til kredittkort og sparing. Så her blir det norgesferie i år.

Men jeg har lyst til europaferie neste sommer. Har også sett på Sri Lanka før terrorangrepet og har egentlig slått det fra meg... Kanskje vi kunne tatt en 3-ukers i Thailand eller noe sånnt neste sommer.

Her blir det nok prio av fiksing av hjem og uteplass, er heller ikke så glad i å fly så det i seg selv utgjør en del stress i kroppen (gravid eller ei). Skal på en storbyferie men det er bare noen dager, kjenner flyturen frem og tilbake ødelegger mye av gleden og jeg skulle ønske man kunne ta tog :sorry: Veldig slitsomt å ha flyskrekk, og vil ikke tro det blir bedre etter baby kommer. Ikke kan jeg døyve det med et glass vin før take off nå heller :wacky:

Vi skal også til Norge, siden min søster får baby i sommer og vi må komme og hilse på. Vi tenkte å kjøre med bil og muligens drar vi innom Tyskland, Polen (gamle studielandet) og Danmark såklart. Så blir det en liten "road trip".

Vi funderte på å snike oss til Danmark en liten tur. Kanskje minicruise med danskebåten.

Vi skal ikke på noen skikkelig kjærestetur, men skal på ferie med barna. Blir Europa rundt med Interrail :)

Her blir det nok prio av fiksing av hjem og uteplass, er heller ikke så glad i å fly så det i seg selv utgjør en del stress i kroppen (gravid eller ei). Skal på en storbyferie men det er bare noen dager, kjenner flyturen frem og tilbake ødelegger mye av gleden og jeg skulle ønske man kunne ta tog :sorry: Veldig slitsomt å ha flyskrekk, og vil ikke tro det blir bedre etter baby kommer. Ikke kan jeg døyve det med et glass vin før take off nå heller :wacky:

Her er det mannen som har kraftig flyskrekk, så tror ikke det blir fly på oss i sommer. Skal nok hovedsaklig være på hytta og i hjembyen hans, men tenkte å ta noen stopp på turen dit og ta noen hotellovernattinger og bare være oss og litt turister og kose oss. Ellers skal jeg på 1-2 venninnetur og tur med søsteren utenom.

Høres skikkelig kos ut! :happy: Hvor mye har dere planlagt på forhånd? Av sånn typ overnattinger og sånt?
Siden vi har med barn, må vi nok planlegge litt :) Har fiksa nattog fra sverige til berlin og overnatting i sverige og berlin

Her blir det en uke på Rhodos med snuppa på 3,5 snart, eller blir det ferie på sørlandet hos mine/hans foreldre. :happy:

Jeg har veldig lyst på ferie, siste sommeren uten barn på oss også. Men usikker om vi får det til da han gjerne vil spare de pengene på huskjøp å alt slikt. Blir nok båtturer i sommer på sjøen og andre turer men jeg bare mååå til syden også..vi får se i august kanskje :D

Vi har satt ferieplanene litt på vent pga min hyperemesis, men hvis dette bedrer seg blir det en syden ferie på oss også. Har ikke helt bestemt hvor, men vi holder oss i Europa i tilfelle noe skulle skje:)

Back
Topp