Sommerferie med 1-åring

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Noen som har begynt og planlegge.
Vi har aldri hatt mye ferie, en uke utenlands i mars og en i juni og det er det, så nå må nok det endres på etterhvert.

Men hvordan ferie gjør man med en 1-åring, bortsett fra og reise til varmere strøk?
Jeg mener: hva har de utbytte og glede av?

Jeg er ikke mye kjent på ferieopplegg for barn i Norge, men jeg tenker at jeg gidder liksom ikke kjøre hele veien til dyreparken i Kristiansand om han er super sliten av alle inntrykk etter 1,5 time...

trenger inspirasjon vi også, men har lyst å dra til bø sommerland. men vet ikke hvor morro han syntes det er da.. [:)]

flott tråd [:)]

me reiste t dyreparken i fjor når odin va 1 år (i påsken i fjor) han koste seg
va i barnas seter å klappa geitene å grisene som går der, apekattene likte han og kjempe godt [:D]
så bortkasta følte me ikke d va, me så å hørte på ann at han koste seg [:D]

i år blir me nåk enten å ta ein ny tur t dyreparken eller ein tur t akvariet i bergen
bare får å gjør noe koselig sammen som ein familie.

ellers har du jo kongeparken men d e IKKE noe for di små
hunderfossen familiepark
bø i sommerland
tusenfryd (noe eg heller ikke tror e noe for di små)

men me ska leia oss ei hytta
å bare kosa oss tenkte me
å vær ein del på strandå tror di har mye glede av d og [:D]
bare slappa av å kosa seg i sanden å vannkanten liksom

Jeg har ikke ferie, så vi skal bare være hjemme [:(]

Her blir det kanskje ein tur til Tenerife for å besøke svoger, svigerinne og emil si kusine som bur der. Mulig me tar me oss far min eine veka, så får me litt avlastning, pluss at han e enslig så han blir gjerne med på tur[:D]
Eg trur eg ville spart parkar og sånn til dei e litt eldre, og heller reist på ein hyttetur/campingtur eller rett og slett kosa meg heime, eller evt besøkt familie og venner som bur andre plassa i Norge[:)]

Her blir det en helt vanlig sommerferie på hytta [:)]

Til sommer skal vi bare slappe av:). Eller i hvertfall jeg og sønnen, Mannen skal nemlig pusse opp stue, og kjøkken:).. Gleeder meg, å få litt forandring:)

I hvertfall når jeg var liten elsket vi å dra på sverige tur!!:).. Vi dro blandt annet På disse plasser:

Piteå
Luleå
Umeå
Sundsvall
Skjellefteå
Jokkmokk
Boden

Finnland:
Oulo
Vaasa

Norge:
Bø i sommerland
Kragerø
Lillehammer (Hundefossen)

Ååja, no kjenner jeg at jeg savner å være på ferie!!.. Neste år skal vi på en sånn typisk ferie for oss, å jeg stoor gleder meg til da!!:).. trur det blir sånn sverige tur:)

Vi har leid hus/hytte i Danmark en uke og i nærheten så er det strand, dyrepark opplegg og sikkert en hel masse andre ting. Gleder meg.

ORIGINAL: Devilina

Vi har leid hus/hytte i Danmark en uke og i nærheten så er det strand, dyrepark opplegg og sikkert en hel masse andre ting. Gleder meg.

ååå! det hørtes flott ut! hvor mye har dere betalt for det? [:)]

Og vi pakker snart koffertene og drar 1 måned til Thailand med henne. Ikke akkurat 1 år enda da, men tror det å komme til varmere strøk og få bade blir topp. Hun gikk jo på babysvømming, så liker nok å få være mye i vann.

Ellers tror jeg det ikke nødvendigvis er så viktig å dra så langt med en 1-åring, bare at dere har fri og finner på ting sammen uansett om det er hjemme, i nærheten eller andre steder er nok kjekt for dem. [:)]

skal på campinga å kose oss, kanskje en tur i kr.sand dyrepark, med tante barna [:D] å kjenner j gleder meg skikkelig til sommern nå[:D][:D]

Her blir det muligens en tur til Sverige og til Finland (besøke eit vennepar) [;)]

Jeg mener at den ferien vi gjør i år og gjerne neste år er mest for våre som voksne eller eldre søsken sin del.
Ikke vil de huske ferien i senere tid å de er ikke gammle, store nok til å være på på så mye annet enn å sitte i tralla eller gå noen skritt.

Siden vi bor uten for Bergen å HELE min familie bor i Tr.heim omheng så går ferien dit i år. Å da mest for at besteforeldre å oldeforeldre, tanter, onkler å søskenbarn skal få treffe oss å da spesielt snuppa. Blir jo ikke at vi reiser det opp så ofte så da må vi nyte det når vi kan ta mer enn ei langhelg [:)] Også skal vi på hytta til svigerforeldrene mine å det stor gleder jeg meg til. Ei lita øy med 5-6 fastboene. hytta har ikke innlakt strøm og ikke innlakt vann men har tak vann. Elsker den øya og hytta [:D]

GLEDER MEG TIL SOMMEREN [:D] [:D] [:D]

Her blir det i år som de andre årene. Campingtur til sverge. Og storesøster har kost seg glugg ihjel siden hun var 1 år. Da blir det bare avslapping, leiing, stranden og hunde utstillinger. Og vi koooser oss. Det blir ferie på barnas premisser. Vi reiser med mine foreldre og noen venner av de, og datteren deres igjen og ungene. Så vi har det veldig kjekt. Jeg tror nok ikke at våres søte små har så mye til gode i disse parkens enda, men det kommer nok det også.

Me e ganske utradisjonelle, for me skal til Polen på sommerferie [8D] Har bestilt fly til Krakow i 2 uker. Overnatting har me ikkje bestilt ennå, for kanskje me vil ta toget til ein aen by eller landsby osv. Kanksje me bare går i parker og kose oss, traske litt rundt, reise på utflukter osv. Egentligt bare e ein familie og kose oss med de små tingene som blir storegleder [:)]

Så e d så BILLIGT!!!! 500,- for ei natt 5 stjerners hotell, med SPA, basseng, massse nice og d e dobbelt rom [:)][:)][:)]

Betalte 2.800,- for fly tur/retur 2 voksne og Victoria, og flyturen e direkte fra stavanger og tar bare 2-3 timer med Norwegian [:)]

Back
Topp