Sommerferie i barnehage

orchidee

Glad i forumet
Hvor mange uker sammenhengende sommerferie må man ta ut ?
finnes det noen § for det.

Her hos oss må barna ta 4 uker ferie i løpet av året. Og 3 av ukene skal være sammenhengende å taes i skolen sin sommerferie[:)]

ORIGINAL: Lille*Tigergutt

Her hos oss må barna ta 4 uker ferie i løpet av året. Og 3 av ukene skal være sammenhengende å taes i skolen sin sommerferie[:)]

Det samme her, den 5 uka går av planleggingsdager.

Her er det 3 uker sammenhengende mellom mai og september.

Den siste ferieuken fordeles med 5 planleggingsdager resten av året.

her må vi ha 3 uker i slutten av juli, da stenger alle barnehagene i kommunen.. utover det vet jeg ikke om vi er pålagt å ta noe mer.. men jeg tror de teller med fridager i forbindelse med jul og påske og sånt.. 

3 uker sammenhengende på sommeren er kravet her.

Her må de ha 4 uker, tre av de må være sammenhengende.
Ellers ingen krav som jeg vet om..

det står i vedtektene til barnehagen! les de[;)]

her må de ta 4 uker i løpet av bhgåret (juli er betalingsfri).
de må ta minimum 3 sammenhengende i løpet av skolens sommerferie.

Her stenger de hele juli...

Hos oss er bhg stengt i uke 29 og 30, då må barna ha 3 uker sammenhengende ferie + 1 uke senere [:)]

Vi må ha 3 uker sammenhengende i skolens ferie.
Og så må vi ha tilsammen 5 dager resten av året. Disse kan tas som en uke, eller som 5 enkeltdager.

Barna skal ha tilsammen minst 4 uker ferie, i tillegg til planleggingsdager og andre fridager.

ORIGINAL: Lille*Tigergutt

Her også.

Hos oss er d stengt i fellesferien (28-29-30) og så er dem pålagt å ha en ferieuke til i perioden 1.juni - 15.aug. Den 5.ferieuka tar dem som dem vil. Enkeltdager eller ei sammenhengende uke.

Takk for svar.
I barnehagen som gutten våres går i, er det 3 uker sammenhengende i sommer mnd.
Lurte bare på om det var ganske likt i barnehagene og det var det.

Back
Topp