Sommerferie (babymoon)

Linnni

Blir kjent med forumet
Oktobergull 2022
Må snart velge når jeg ønsker sommerferie på jobb og liker å være tidlig ute med bestillingen, men aner ikke hvor vi skal reise.

Har dere tenkt på sommerferien? Eller noen forslag?

Vurderer å ta 2-3 uker i tidlig juni eller tidlig juli. Må være et zika fri land og gode helsetilbud hvis noe skal skje hvis jeg fortsatt er gravid da.

Før jeg var gravid hadde jeg sykt lyst å reise til Namibia eller India, men tror det blir for langt og er rapportert zika virus i India.

Vi skal reise til sør Frankrike i begynnelsen av juli. Er en liten fjellandsby som heter Vence utenfor Nice. Gleder meg så masse til sol og sommer, basseng og strand! Gleder meg ikke til at jeg ikke kan drikke vin og spise masse deilige franske oster :arghh: men nå skal det bli godt med tur!

Her blir det Norgesferie i år også:happy:. Fødte i sommerferien sist svangerskap (hadde termin samme dag som nå),og vil ikke risikere å føde i utlandet. Skjønner at mange er reiselystne nå da,etter de to rare årene vi har lagt bak oss:happy:,og at de fleste ikke har de opplevelsene jeg har bak seg.

Jeg ville gått for et land med godt utbygd helsevesen iallfall;). Og et land med relativ lik bakterieflora som Norge også kanskje? Det er jo mye mat man skal være forsiktig med i utgangspunktet som gravid, og på reise sørover/østover,ville jeg kanskje vært ennå mer forsiktig:hilarious:. Sånn..nok pjatt fra ei forsiktig dame:hilarious:

Vi reiser til eksotiske Legoland i fem dager:laughing002 Og så skal søstra mi gifte seg, så vi skal hjelpe til en del med det.

Hadde jeg fått velge kun på mine premisser, ville jeg gått for Italia eller Frankrike, mest for maten sin del. Jeg er enig med Visu i at man bør tenke på helsevesenet, selv om det meste dekkes av den norske staten og reiseforsikringen. Jeg ville også ha tenkt på reisetid med fly. For mange er det ubehagelig å legge ut på lengre flyturer når man er gravid, både med tanke på blodsirkulasjon og rygg. Reiser du til USA, er det mange timer i fly der du omtrent må sitte stille i en (sannsynligvis) ubekvem posisjon

Vi har ikke bestilt noe endå, men ser for oss en uke og to i Danmark. Mini er 1.5 i sommer, så det må bli en grei ferie i år der vi kan finne på mye forskjellig.

Vi har enda ikke reist utenlands eller vi ble 5, og lurer på om vi noengang kommer oss til syden igjen når vi blir 6 :wacky:

Vi reiser til eksotiske Legoland i fem dager:laughing002 Og så skal søstra mi gifte seg, så vi skal hjelpe til en del med det.

Hadde jeg fått velge kun på mine premisser, ville jeg gått for Italia eller Frankrike, mest for maten sin del. Jeg er enig med Visu i at man bør tenke på helsevesenet, selv om det meste dekkes av den norske staten og reiseforsikringen. Jeg ville også ha tenkt på reisetid med fly. For mange er det ubehagelig å legge ut på lengre flyturer når man er gravid, både med tanke på blodsirkulasjon og rygg. Reiser du til USA, er det mange timer i fly der du omtrent må sitte stille i en (sannsynligvis) ubekvem posisjon

Legoland har jeg alltid ville reist til! Kanskje det får bli neste sommer.

Vi har vurdert en uke i Danmark også men må se Ann formen. Kanskje det holder med 10 dager i Frankrike :shy:

Legoland har jeg alltid ville reist til! Kanskje det får bli neste sommer.

Vi har vurdert en uke i Danmark også men må se Ann formen. Kanskje det holder med 10 dager i Frankrike :shy:
10 dager i Frankrike høres fantastisk ut

Legoland er veldig gøy, særlig med en Legofrelst 7-åring. Litt kjipt at jeg ikke får kjøre noen karuseller med ham, men det er verdt det!

Vi tenkte oss en tur til dyreparken i Kristiansand og kanskje en tur til Danmark :)

Har bestilt 2 uker i side, Tyrkia. På charter hotell :p så forhåpentligvis blir det bare avslapning hehe. Vi reise med et vennepar og barna deres. Så er jo en skikkelig familietur hehe

Dyreparken med frøkna slutten av mai, og mulig en tur til Sørlandet (leie hytte) midten av juli. Men godt mulig siste må avlyses. Føder jeg like tidlig føder jeg starten av juli… Så ingen lange reiser på oss.

Sfo er stengt hele juli, så det blir da 4 uker ferie da. Vi gjør nok slik vi gjor i fjor sommer. Båttur med vennegjengen til Hardanger og rundt om i Ryfylke. Vi var på det meste 7 båter som reiste sammen ifjor.

Vi har egentlig bestilt en tur til Japan i juni/juli-skiftet (hvis de har åpnet for turisme igjen da), men jeg lurer på om det blir litt langt å reise når jeg er 23-24 uker på vei.
Alternativt blir det en tur til et sørlig, europeisk land.

Vi har egentlig bestilt en tur til Japan i juni/juli-skiftet (hvis de har åpnet for turisme igjen da), men jeg lurer på om det blir litt langt å reise når jeg er 23-24 uker på vei.
Alternativt blir det en tur til et sørlig, europeisk land.

Om svangerskapet ditt går knirkefritt så kjør på :) Men ville tatt en prat med jordmor eller lege.

Om svangerskapet ditt går knirkefritt så kjør på :) Men ville tatt en prat med jordmor eller lege.

Jaa, tenkte diskutere det med jordmor. Det er jo også vanskelig å vite på forhånd hvordan formen er så langt frem i tid, men jeg krysser fingrene!
En slags tur blir det i alle fall, om enn det blir litt nærmere hjemme.

Back
Topp