Sommerferie <33

Raslefisla

Flørter med forumet
Hvilke planer har dere i sommer? Noen som har erfaring med sydenturer som gravid? Hva er viktig å tenke på de dagene det er varmest? ☀️ :)

Hvilke planer har dere i sommer? Noen som har erfaring med sydenturer som gravid? Hva er viktig å tenke på de dagene det er varmest? ☀️ :)

Aldri vært i syden som gravid, men det er vel det å smøre seg godt og drikke masse. Ta seg pauser i skyggen osv. Opplever at andre trimester i alle fall er en fin tid å reise på ferie. Formen stiger ofte og en er i bedre form, og en har heller ikke så stor mage at ting er alt for tungt.

Vi reiser til Danmark om en to ukers tid, også blir det avslapping hjemme og en del spontanturer resten av ferien. Er lærer, så blir 8 uker ferie i år :D

Vi reiser til Nord-Norge, også har vi lånt en hytte, ellers mye hjemme☺️ Er også lærer, med avspasering og ferie i 7-8 uker. Aldri vært så klar for ferie som nå!

Vi skal til Dyreparken en helg, utover det blir det nok mest camping men dagsutflukter rundt omkring om formen tilsier det. Har vogn på fast plass. :)

Anbefaler ikke en byferie i varme strøk i første trimester. Er på det selv nå, og jeg er konstant varm, svett, sliten, trøtt og sulten/tørst. Sambo er heldigvis med når jeg foreslår en teknisk hvil på hotellet i 2-4 timer før kvelden kommer. Kunne gjeeerne tenkt meg en strandferie heller. :cool:

Jeg er også lærer - det blir såå deilig med lang ferie☀️ Vi bestilte en hellas-tur før jeg ble gravid, og er der nede i uke 10 hehe. Håper formen har blitt bedre da enn den er nå! Skal være flink å drikke vann, bade masse og smøre meg godt :)

Aldri vært i syden som gravid, men det er vel det å smøre seg godt og drikke masse. Ta seg pauser i skyggen osv. Opplever at andre trimester i alle fall er en fin tid å reise på ferie. Formen stiger ofte og en er i bedre form, og en har heller ikke så stor mage at ting er alt for tungt.

Vi reiser til Danmark om en to ukers tid, også blir det avslapping hjemme og en del spontanturer resten av ferien. Er lærer, så blir 8 uker ferie i år :D
Takk for gode tips :) Vi skal også til Danmark med hele storfamilien, så det blir koselig!

Vi skal til Spania i sommer. Mine foreldre har leilighet der, så lett å tilpasse dagene til mitt aktivitetsnivå. Regner med at det fort blir noen timer innendørs midt på dagen. Håper bare formen er god nok til at jeg også orker litt sol/varme.

Fikk beskjed av legen om å være veldig forsiktig med frukt/grønnsaker i syden. F.eks var det strengt forbudt å kjøpe salat på restaurant. Så lenge det er varmebehandlet er det ok. Ellers er det vel matmessig de samme tingene å passe på som her hjemme.

Fikk også beskjed om å bruke støttestrømper på flyturen og drikke masse vann (så mye at man må tisse en gang i timen. Også fordi det er bra å opp å gå litt ca en gang i timen.)

Kjenner det frister veldig med en sydentur. Men ettåringen får ikke pass før i slutten av juli, og våre felles sommeruker går uansett med på å besøke familie her og der i Norge. Kanskje vi får til en tur i høst, hadde vært veldig kjekt mens vi fortsatt har bare ett barn :happy: Og i høst har kanskje flyplasskaoset roet seg og temperaturene gått litt ned.

Her blir det hjemmeferie, og jeg gleder meg så! Har bodd i trang Oslo-leilighet uten balkong i flere år, men nå har vi kjøpt hus rett ved stranda og like ved der båten vår ligger :joyful: Blir nok en natt eller to i båten her og der, ellers strand, grilling og kos i hagen:Heartpink Håper bare været leverer da!

Vi skal til Frankrike, var der sist også på samme tidspunkt i graviditeten. Det gikk veldig fint ettersom formen var ok, men pass på hva du spiser (kjøttet må være godt stekt og ikke salat på restaurant). Jeg ble sliten av å gå lenge i varmen (byvandring), da kom kynnerne. Så ta mange gode pauser i skyggen og drikk mye så går det nok veldig fint :)

Kjenner det frister veldig med en sydentur. Men ettåringen får ikke pass før i slutten av juli, og våre felles sommeruker går uansett med på å besøke familie her og der i Norge. Kanskje vi får til en tur i høst, hadde vært veldig kjekt mens vi fortsatt har bare ett barn :happy: Og i høst har kanskje flyplasskaoset roet seg og temperaturene gått litt ned.
Høres lurt ut med en ferie på høsten, i hvert fall hvis været i Norge er bra i løpet av sommeren ☀️

Her blir det hjemmeferie, og jeg gleder meg så! Har bodd i trang Oslo-leilighet uten balkong i flere år, men nå har vi kjøpt hus rett ved stranda og like ved der båten vår ligger :joyful: Blir nok en natt eller to i båten her og der, ellers strand, grilling og kos i hagen:Heartpink Håper bare været leverer da!
Åå så kos! Alltid hatt lyst å bo ved stranda

Vi skal til Frankrike, var der sist også på samme tidspunkt i graviditeten. Det gikk veldig fint ettersom formen var ok, men pass på hva du spiser (kjøttet må være godt stekt og ikke salat på restaurant). Jeg ble sliten av å gå lenge i varmen (byvandring), da kom kynnerne. Så ta mange gode pauser i skyggen og drikk mye så går det nok veldig fint :)
Takk for gode tips :)

Vi skal til Kroatia i sommer, da er jeg rundt uke 16! Planlegger å kjøle meg ned ofte og bruke mest tid på avslapping, men noe sightseeing blir det vel og. Takk for tips om salat - det viste jeg ikke! Bør vel sjekke litt med jordmor om råd på kontroll neste uke

Her blir det nok bilferie, sånn Norge, Sverige og Danmark :shy:
Vi har vært på en ukes ferie tidligere i år, fordi jeg vet jeg ikke orker det flyplass kaoset som venter i sommer:bag:
Blir en sånn siste rolige ferie på noen år tur :binkybaby:smiley-ashamed004:hilarious:

Back
Topp