Sommerbaby vs vinterbaby?

Jeg har begge deler. Kan ikke si at jeg helt ser fordeler eller ulemper med noen av dem.
 
Sommer helt klart best. Å slippe strømpebukser, luer og klær, store vinterposer i bilen osv. Bare være ute å nyte.
Har begge deler og sommer er best.
 
Hadde det blitt en fjerde tror jeg at jeg hadde gått for vår, jeg.
Har nå vinter, (sen)sommer og høst.
 
Fikk det ikke til å klaffe på vårbaby, så vi har to sommerbarn.. Jeg tror vår er best, ikke for varmt ikke for kaldt, trenger ikke så mye klær osv. Også får man trillet og kost seg noen mnd før drittværet setter inn :)
 
Jeg kjenner veldig på at det slitsomt å være høygravid nå på vinteren, så hvis jeg skulle velge igjen hadde jeg nok valgt vår/høstbaby istedet. Ikke bare er det tungt, men man må ha på seg masse klær i tillegg :dead: og ikke minst må jeg kle på en slapp melsekk/markete toåring i masse klær hver dag.. sikker på at vannet kommer til å gå i garderoben i barnehagen en dag snart :wacky:
 
Minsten er født i april, og jeg syns det har vært den beste tiden. Selv om jeg gjerne skulle hatt ham i mai...
Eldste er født i juli, og fordelen der var mindre klær og færre virus i lufta. Ulempen var vel at det kunne bli litt varmt ute, og måtte unngå sola.

Verste tiden er vinter syns jeg, med flere virus i lufta som kan være farlig for de helt minste. Mellomste fikk kraftig RS-infeksjon 5 uker gammel midt i verste sesongen, og det er ikke noe jeg ønsker å risikere igjen. Derfor ventet vi med å prøve på nr 3, så termin ville bli tidligst vår.
 
Vinter.. slipper pollen! Slipper mygg og fluer. Og VARME :)

Sommer.. slipper å skli på isen, slipper tykk påkledning, mannen får som oftest sommerferie.
 
Har vinterbarn og vårbarn.. og venter mitt andre vårbarn i April :dummy:

Å være isolert med nyfødt i den mørkeste årstiden.. resulterte for min del i barseldepresjon. (Selvsagt ikke den eneste årsaken) så, jeg er glad vi venter lillemann med lysere dager foran oss :flower
 
Har en av hver og jeg syns sommer har flest fordeler. Det er god temperatur og jeg slapp mye klær som gravid og babyen slapp mye klær da han ble født. Og nå som 7 åring syns han det er veldig stas å kunne invitere vennene sine til utebursdag i hagen om sommeren. Har hatt strålende vær hvert år når vi har feiret bursdagen hans så der har vi vært heldige :)
 
Slår et slag for at vårbaby er best.
Har en sommer og venter en til i sommere, synes det er kjempe kjipt.

Barnehagen er stengt, så støresøsken må være hjemme. Alle venner er reist bort, man kan ikke selv reise bort siden man skal eller nettopp har født. Hvis det er veldig varmt, skal man sørge for at baby ikke blir for varm, man kan ikke bade fordi man nettopp har født. Bare ulemper spør du meg :p

Eneste er at du kan amme hvor som helst da, uten å fryse.
 
Jeg har en vår- og en vinterbaby. Og jeg må nok si at jeg heller mot vår.
Hvis jeg hadde skulle gått høygravid i den sommeren som var så hadde jeg strøket med :dead: samtidig er det veldig skummelt å være høygravid på glatta (hvertfall når man er så klumsete som meg) :sorry:
Er vel fordeler og ulemper med det meste, tror jeg :p
 
Jeg har en vår- og en vinterbaby. Og jeg må nok si at jeg heller mot vår.
Hvis jeg hadde skulle gått høygravid i den sommeren som var så hadde jeg strøket med :dead: samtidig er det veldig skummelt å være høygravid på glatta (hvertfall når man er så klumsete som meg) :sorry:
Er vel fordeler og ulemper med det meste, tror jeg :p

Jeg gikk høygravid på sommeren i år, var mye innendørs ja!
 
Jeg er gravid for første gang med termin i februar. Kjenner nå at jeg syns det er litt styr å føle seg både stor og ustø (dårlig bekken) på vinterstid når det er glatt og man må kle på seg så mye. Samtidig er jeg glad for at det ikke er sommer nå da jeg har mer enn nok vann i beina som det er - ikke tåler jeg varmen like godt heller. Blir det flere barn på sikt ønsker vi oss vår/tidlig sommer :)
 
Jeg har en vår- og en vinterbaby. Og jeg må nok si at jeg heller mot vår.
Hvis jeg hadde skulle gått høygravid i den sommeren som var så hadde jeg strøket med :dead: samtidig er det veldig skummelt å være høygravid på glatta (hvertfall når man er så klumsete som meg) :sorry:
Er vel fordeler og ulemper med det meste, tror jeg :p

Å være veeldig gravid i 34 grader i bryllup i sommer var ikke noe stas ass. Holdt på å stryke med. Og ingen sko passet siden føttene var på størrelse med meloner!

Men jeg er også klønete og er litt glad for at keg slipper å være høygravid bambi på glattisen også:)

Til ts spørsmål:

Jeg tror det er fordeler og ulemper med å få baby på alle årstider jeg:) nå fikk jeg baby i starten av oktober og synes det var veldig greit å føde utenfor høysesong og ferieavviklingen for det første. Har hatt endel tid med greit høstvær til å gå turer og kose oss ute:) og mest sandynlig ordner det seg greit med barnehageplass til høsten så vi slipper å ta for mye ulønnet permisjon.

Nå er det juleforberedelser, barseltreff etc så skuratt nå savner vi ikke så mye å være ute (er mange minus og glatt hvor jeg bor for øyeblikket)
 
Har en i Mars, en i April og skal nå få tredje i Mai. Ikke planlagt, men litt morsomt. Være super fornøyd med vårbarn:love7 Har alltid hatt ønske om å få barn i Mai. Så det får jeg forhåpentligvis oppleve nå. Ikke høygravid i den verste vinteren, mildt når babyen kommer og mye fri på pappaen og storesøsken i månedene som kommer etter..:happy:
 
Har en i mai og ei i oktober , synes nok mai var enklere. Lettere å komme seg ut døra, mindre sykdom rundt osv. Har holdt oss inne en del dager med oktoberbarnet fordi det er for kaldt til å trille.
 
Jeg har begge deler. Kan ikke si at jeg helt ser fordeler eller ulemper med noen av dem.

Samme her. Det eneste som er litt dumt med sommerbarn er at det er litt vanskelig ift bursdag. Mange er på ferie i juli og det er jo ikke alltid like kjekt for ungene å feire det lenge før eller etter.
 
Vi har høst (nærmere vinter enn sommer) nå, er jo ikke mange måneder enda, men synes det var en fin tid å få barn. Glad jeg ikke er høygravid nå som det er så glatt (bor ned en bratt, glatt bakke) og at jeg ikke måtte investere i en gravid vinterjakke (høstjakken lånte jeg av mannen mot slutten) og glad jeg ikke var høygravid i sommer i varmen ☀️ Og at jeg ikke hadde en liten baby i sommervarmen, måtte nok vært inne en del da. Neste gang tar jeg gjerne vårbaby, men hvem vet når det skjer. Virker son en fordel med de mildere årstidene vår og høst, men både sommer og vinter er jo veldig forskjellig fra år til år så trenger ikke være samme opplevelser som i år.
 
Back
Topp