Sommeravslutning - premier og lodd

Ikke i bruk

Forumet er livet
Pleier dere å ha med gave til loggsalg på sommeravslutninger hos dere?
Hvor mye penger og omtanke legges i gaven? Og hvor mye kjøper dere lodd for?

Pengene fra loddsalg går til klassekassen her, og det er greit nok det. Men jeg tenker at det hadde vært lettere noen ganger om alle bare hadde med en 50-100 lapp å la i en boks på avslutningen og pengene ble satt inn på klassekassen.
Men det er jo gøy for ungene med premier og lodd da. Noen kjøper jo lodd for hundrevis av kroner, mens noen nøyer seg med ett par lodd.

Selv kjøper jeg lodd for samme sum som det premiene vi skal ha med skal koste. Er summen satt til 50 så kjøper jeg lodd for 50. Er den satt til 100 så kjøper jeg for 100. Vinner jeg noe så er jo det hyggelig, og da har jeg iallefall ikke "betalt" mer for det jeg vant enn det den er verdt ;) Sikkert en rar tanke, men...

Ikke på avslutning men på 17. Mai har vi med premier. I år 10 stykker til 10-15 kroner. Vi kjøpte vel lodd for 200. Med gevinst på 3 av 10 lodd kom ungene med 20 lodd hver ut på 6 gevinster hver, helt etter prosentvis forventning...

Det er Fau som har inntekten, ikke en klasse, men samme det. Jeg synes det er bedre at noen kjøper mye lodd og andre lite enn ar alle skal ha med en sum, det handler om muligheten til å tilpasse seg økonomien til den enkelte. Men klart, premiene kostet jo da. (jeg handlet på ebay i år og kom nok greit utav det)

Back
Topp