Sommeravslutning - grillmat

Ikke i bruk

Forumet er livet
To avslutninger denne uken. På begge skal det tas med egne griller ( engangsgrill i mitt tilfelle) og grillmat. Jeg er så lei pølser, kyllingvinger, kjøttspyd og burgere på grillen. Noen som har noen smakfulle tips??
Ikke fisk, for det står på middagsmeny to ganger denne uken allerede.

Marinert hvalkjøtt, skåret tynt.
Hjertesalat er godt å grille om man deler i to, har på litt olje og salt/pepper. Bacon pakket rundt svisker, eller sopp (og i soppen kan man ha noe god ost for dem som liker slikt).

Vannmelon lar seg også grilles, godt med litt feta naturell og basilikum på :)

Sommerkoteletter - liker ikke
kyllingfilet - nja kanskje
grillribbe - orker ikke grille det, for mye fett.. grillen brenner og magen hyler :P

men kanskje lage spyd med kyllingfilet i tynne skiver og asparges... Takk for tips

Marinert hvalkjøtt, skåret tynt.
Hjertesalat er godt å grille om man deler i to, har på litt olje og salt/pepper. Bacon pakket rundt svisker, eller sopp (og i soppen kan man ha noe god ost for dem som liker slikt).

Vannmelon lar seg også grilles, godt med litt feta naturell og basilikum på :)
Veldig gode forslag som absolutt skal prøves ut i sommer, men ikke på sommeravslutninger denne uken, blir for mye stress å ordne istand for denne uken som kommer blir hektisk ;)

Surr kjøttboller inn med baconremse, sett på spyd sammen med paprika i forskjellige farger, løk (for de som tåler/liker det).
Lag mange spyd. For dette er kjempegodt.
Så kan du koke ris(hjemme før du drar) og pakke inn i aluminiumsfolie og håndkle, pakk i en tom isboks så holdes det varmt. Eventuelt kjøp ferdig saus som ikke trenger oppvarming.
Lag ferdig saus og ha på en termos.
Kjøp en pose ferdigsalat (grønnsalat) og eventuelt potetsalat.

Hva med å lage klar grillspyd med div grønnsaker og kjøtt/scampi. Det er jo ganske enkelt å ha med og går kjapt å grille :)

Nå vet ikke jeg om du er gravid/prøver, men kyllingfilet som er fylt med brieost og surret med bacon er en favoritt her i grillsesongen. Hvis den varmes over 70 grader så er det kanskje ikke så galt å spise brie uansett?

Ellers pleier vi å lage "potetpose" hvor jeg tar alufolue og legger i (søt)potet i biter, løk, litt smør, salt, pepper og dill. Steker på grillen og hiver i litt hvitløksmør før servering. Naam.

Det går an å grille frukt også!
Og maiskolber. :Heartred: :Heartred: Med kryddersmør.

Søtpotet er fantastisk på grillen.

Ellers finnes det mye annet god grillmat: Koteletter, fleskfilèt, flintstek, biff, karbinader, entrecote....

Nå ble jeg sulten! :laughing021

Mais, squash, paprika, tomat, søtpotet, sopp. Gjerne i folie, eller spyd. Bakt potet :)

Sommerkoteletter , kylling i pakke med grønnsaker

Back
Topp