Sommeraktiviteter

Ifjor var vi hjemme i ferien, da brukte vi dagene til turer i skog og mark, kastet frisbee, spilte fotball, spilte spill, besøkte familie og venner som vi ellers ikke traff. I tillegg var vi på fisketur, og tok dagsturer til relativt nære attraksjoner.

Blir mest turer til skog og mark, gjerne ved et vann så vi kan bade. Plukker mye bær. Ellers koser de seg hjemme om de har andre venner hjemme også, da leker de ute i gatene og hos hverandre, spiser is, leker i lekestua, klatrer og hopper på trampoline. Ellers er vi mye på campingplassen og da blir det kano og kajakkpadling. I år håper vi å prøve å fiske også.

Fiske krabber, båttur, strandlek, sykkelturer, flyturer :)

Jeg leste om dette i Kk på flyet denne uken, masse gode tips. Men hoved fokuset: vær tilstede med barna! Det er det de vil. De bryr seg ikke så mye om aktiviteter som vi skal ha det til, men de vil elske at vi leker med de og er sammen med de.
Det ble nevnt ett eksempel om å sitte og spille dataspill med de en dag. Det er noe de ikke forventer vi skal gjøre, men vil huske i lang tid etterpå.
Campe i hagen.
Pusse opp rommene deres.
Plante noe i hagen med de.
Gå og sykle turer i nærområdet
Ta en tur til vannet, må ikke være solskinn for å plukke skjell og steiner.
Overnatt i telt eller lavvo i skogen en natt, grill marshmallow til kvelds og sitt sammen rundt bålet og spis frokost dagen etter.
Jeg bare elsket artikkelen og håper SÅ jeg klarer å gjøre noe at det som sto i den med mine barn i sommer:)

Jeg leste om dette i Kk på flyet denne uken, masse gode tips. Men hoved fokuset: vær tilstede med barna! Det er det de vil. De bryr seg ikke så mye om aktiviteter som vi skal ha det til, men de vil elske at vi leker med de og er sammen med de.
Det ble nevnt ett eksempel om å sitte og spille dataspill med de en dag. Det er noe de ikke forventer vi skal gjøre, men vil huske i lang tid etterpå.
Campe i hagen.
Pusse opp rommene deres.
Plante noe i hagen med de.
Gå og sykle turer i nærområdet
Ta en tur til vannet, må ikke være solskinn for å plukke skjell og steiner.
Overnatt i telt eller lavvo i skogen en natt, grill marshmallow til kvelds og sitt sammen rundt bålet og spis frokost dagen etter.
Jeg bare elsket artikkelen og håper SÅ jeg klarer å gjøre noe at det som sto i den med mine barn i sommer:)
Det er nok fint for de mindre barna ja, min er ganske stor og vil gjerne fnnd på noe annet enn det vi gjør til vanlig

Vi tar båtturer på hytta, men er hjemme kan vi far til en strand å plukke/kaste stein i vannet. Er generelt dårlig på friluftsliv, men samboer har tatt med seg lillegutt ut på turer i skogen. Når vi er i Sverige kan vi far på en del fornøyelsesparker med dyr eller karuseller :)

Back
Topp