Sommer ferie med baby ?

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Hadde ikkje tenkt og reise bort i år. Pga eg ikkje orka og reise med baby. Men nå som babyen er født og sommeren nærmer seg så har vi ombestemt oss og ønsker og reise likevel..men hvor reiser vi? Babyen er ikkje så glad i og kjøre bil. Så det er veldig begrensa hvor langt vi kan reise. Jentene er snart 4 og 8 år og må ha noe spennende vi kan dra på. Type fornøyelsespark tenker eg. Vi bor på Vestlandet i Hordaland. Tips ? Ønsker selv Danmark men litt usikker om eg våger og sikte så langt med babyen.

Vi skal til danmark ei helg, til Aalborg en natt og Legoland ei natt. Men er ikke så langt alt i alt i bil - maks en time til Larvik der vi tar superspeed til Hirtshals. Deretter tre kvarter-time til Aalborg. Også et par timer til Billund dagen etter. Også selvfølgelig ca 3 timer tilbake til båten siste kvelden da. Men tror det går veldig bra.

Dere kan jo sjekke ut kongeparken på Ålgård utenfor Stavanger hvis dere vil til fornøyelsespark. Men nå går der også båt fra Stavanger til Danmark, og den går vel også fra Bergen(?) så da kan dere kanskje likegreit dra til Danmark og legoland foreksempel :) Vi var i Danmark i fjor med storesøster som var to-og-et-halvt år, det var stor stas. Kjørte mest om kvelden og natta så hun sov på de lengste etappene (vi drog videre på rundtur til Tyskland og Italia). Der er flere gode stopperplasser langs veien så dere kan jo kjøre litt og ta en god pause før neste økt.

Tenkte vi skulle være 1 uke. Blir nokk stress å pakke og flytte på alle 5 :p Danmark frister veldig. Er ca 3-3,5 time og kjøre til nærmeste danskebåten. Men den tar 11 timer ca. I Danmark er det jo korte avstander til alt. Så det er supert. Selv om båten koster mer her fra en fra Kristiansand så tror eg Danmark er billigere uansett vs Norgeferie.er litt greit og få mest mulig ut av pengene :) billig og bo i Danmark da :)

Vi skal til Spania med prinsen. Men vi har hus og egen bil der nede, tror ikke jeg hadde reist til varme hvis jeg skulle bo på hotell. Nå har vi mye større frihet og vi har besteforeldre som barnevakt. ;)

Vi tar sommerferien i januar, da skal vi til Gran Canaria :P

I sommer blir det bilferie i NordNorge :)

Jeg drar med alle 3 til dyreparken i juni (min søster blir med), dette hadde vi lovet guttene før jeg ble gravid. Ellers blir det tur på hytta, til besteforeldre, søsken, og venner i 4 uker. Mannen tar nok også noen seilturer med gutta og en kompis (vil ikke ha med liten baby med på så liten båt)

Vi reiser 4 uker til Kroatia! :) Leid leilighet med basseng de 2 første ukene og hus de 2 siste.
Vi flyr med andre ord og gleder oss skikkelig - i hvert fall vi voksne og barna på 2 og 5! Minsten på 14 dager merker vel knapt hvor vi er så lenge puppen er tilgjengelig;) :p

Her sitter jeg og leter sydenferie:-) så blir nok det på oss i august. Synes personlig det er mer ferie og sette seg på et fly og bo på hotell slik at jeg slipper matstyr og oppvask, og bare kan kose oss og nyte latmannsdager:-)

Sånn i utgangspunktet har ikke vi planlagt noe, da vi ha lurt på å kjøpe et hus til. Men siden huset vi hadde lust på har kommet ut, og taksten er mye høyere enn det vi hadde håper på og får lån til så snakker vi om at han kjøper seg inn her hos meg istede, og da vil vi jo muligens ha litt til overs til tur likevell. Defor har jeg begynt å tenke på en tur til Danmark :) da blir bilen med over til kjøbenhavn, noen netter der, før vi kjører hjem igjenn via Sverige og Ullared/Svinesund handling :p må sikkert ha oss noen ekstra stopp på veien, både korte og litt lengre/overnatting. Men det skal nok gå bra. Orker hvertfall ikke noe sydentur med to små, når storebror er sånn høyt og lavt, finner på utrolig mye sprell og ikke er så glad i å høre etter xP

Vi hadde veldig lyst å reise på ferie, men da vi hadde hjemmebesøk av helsesøster anbefalte hun sterkt å ikke ta med baby som ikke har fått mmr -vaksine på flytur/flyplass pga av sterk oppblomstring av melsinger i Europa. Så vi tør rett og slett ikke det. Vurderer en biltur til Danmark, ellers blir det hytta. De kan først få vaksinen ved 9 måneders alder. Så var planlagte tur til Florida i desember måtte avlyses :-/

Her blir det lite med ferietur :-/ Skal ha navnefest i site ferieuka til samboer og så venter vi mye besøk fra hans familie når han har ferie. Så det blir min ferie i år o_O

Vi hadde veldig lyst å reise på ferie, men da vi hadde hjemmebesøk av helsesøster anbefalte hun sterkt å ikke ta med baby som ikke har fått mmr -vaksine på flytur/flyplass pga av sterk oppblomstring av melsinger i Europa. Så vi tør rett og slett ikke det. Vurderer en biltur til Danmark, ellers blir det hytta. De kan først få vaksinen ved 9 måneders alder. Så var planlagte tur til Florida i desember måtte avlyses :-/
Slik har vi også vurdert det. Vente til etter vaksinen

De får ikke den vaksinen før de er 15 mnd.

Vi satser på byferie i år, med noen små utflukter en gang i blant. Eldste skal være hos hans foreldre en uke, som da blir "foreldreferie" selv om mannen skal jobbe.
Orker ikke å styre med lengre turer, har knapt plass i bilen når vi overnatter 1 natt hos hans foreldre som bor 1 time unna :P

Her blir det hjemmeferie :) Holder på med uteområdet rundt huset + ferdigstilling av brygge så her har vi nok prosjekt her hjemme. Blir også rydding av kjeller slik at det er klart til renovering til høsten. :)

Blir nok litt småturer i nærområdet da så storebror på 3 får litt variasjon. :)

Back
Topp