Sommer, alkohol og altfor lenge til nytt forsøk :(

firetretoen

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Septemberlykke 2015
Jaja, da sitter jeg her igjen..., vet det ikke vokser og gror noe i magen min, mista hjemmelaget i juni etter bare 4+3 eller no sånt... Sitter på campingen, det er sommer, sol og kjempe varmt! Det blir sikkert mer hvitvin, rosevin og øl enn hva som er bra for både meg og prøvinga... Er så lei nå, vil jo bare ha den lille baby'n min... Baby'n som har latt vente på seg i over 3 år nå... Har dårlig samvittighet for og nyte alkohol, og er samtidig redd for at det skader kroppen min og ikke minst sjansen for baby...
Hvordan er det med dere andre? Er dere avholds under prøvinga? Jeg var det første halve- til første året..., men etterhvert forsvarer jeg det med at man ikke kan slutte og leve i årevis... Men før fryseforsøk er det selvfølgelig stopp på alt usunt, som alkohol, kaffe, sukker osv.. Får dårlig samvittighet jeg...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var helt avholds de første 2 rundene med prøverør. Nå koser jeg meg mer. Tror det er bra å nyte livet litt jeg. Man blir ikke så stressa også. Så jeg forsvarer med at det er ikke verre med litt vin, enn å gå og stresse og tenke hele tiden. Men når jeg setter sprøyter er det seff stopp med alt:)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg tror at man kan ikke ta livet på vent for å få baby...Man kan drikke et par glass vin og øl når man vil...Tenk på så mange blir gravide uten at de vet noe om det.Jeg tror det er bedre å leve så normalt som mulig og prøve å ikke stresse så mye..

Jeg tror at man kan ikke ta livet på vent for å få baby...Man kan drikke et par glass vin og øl når man vil...Tenk på så mange blir gravide uten at de vet noe om det.Jeg tror det er bedre å leve så normalt som mulig og prøve å ikke stresse så mye..
Enig i dette. Jeg har (fælt å si det) flere venninner som har blitt gravide i fylla uten å vite det, og var på fester i flere uker etter unnfangelsen. En av de var på festival også. Da ble det mye alkohol og sigaretter. Tror det er lettere for oss å stresse oss opp mtp inntak av alkohol og andre ting fordi vi er desperate. Vi gjør alt for å legge et godt grunnlag. Men kanskje det har motsatt effekt? Kanskje det blir vanskeligere fordi kroppen ikke klarer å slappe av og jobbe normalt?

Enig i dette. Jeg har (fælt å si det) flere venninner som har blitt gravide i fylla uten å vite det, og var på fester i flere uker etter unnfangelsen. En av de var på festival også. Da ble det mye alkohol og sigaretter. Tror det er lettere for oss å stresse oss opp mtp inntak av alkohol og andre ting fordi vi er desperate. Vi gjør alt for å legge et godt grunnlag. Men kanskje det har motsatt effekt? Kanskje det blir vanskeligere fordi kroppen ikke klarer å slappe av og jobbe normalt?

Jeg tror som du sier her, at det kan ha litt motsatt effekt. Kroppen fokuserer på én ting og klarer nok ikke å jobbe optimalt. Tenk på alle stresshormonene som oppstår, f. eks :) Tror det er viktig å ikke bare tenke på det å ha en sunn livsstil og start for en eventuell liten spire, men også tenke at kroppen skal være mer avslappet og jobbe som den skal :) Ei jeg kjenner prøvde i 4 år før hun "ga opp" å prøve naturlig og skulle ta prøverør. Noe hun ikke trengte! Rundt 2-3 måneder etter at hun "ga opp" og ble mer avslappet og fokusert på andre ting, så satt hun plutselig med en positiv test :p Forstår at du vil ha et godt og sterkt grunnlag, men prøv å fokuser på andre ting og ta det litt med ro, så skjer det nok :) Lykke til med prøvingen, ihvertfall! Håper spiren sitter hos deg snart :)

Tror du bare må stresse ned og leve normalt . Som du selv sier, en kan ikke slutte å leve selvom man er i prøverørgamet.
Jeg trodde hele tiden før mitt forsøk at jeg kom til å slappe helt av , ikke trene, ikke gjøre noe anstrengende osv i rugeperioden, men jeg gjorde jo stikk motsatt. Trente hardt, jobbet i Hagen til den store gullmedaljen, og tok ingen hensyn til rugingen. Dette kom av at jeg allerede ved innsett hadde tatt forsøket som negativt og hadde ingen tro på det. Så da gikk jeg ikke å håpet og tok hensyn. Men det gikk jo bra da . Tror og at jeg da var så avslappet i kroppen har virket inn. Hadde jeg stresset og bare tenkt på forsøket tror jeg ikke det hadde hatt samme utfall, men jeg vet jo ikke.

Lykke til og lev livet :)

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Tror nok det er godt for både hode og kropp å leve som normalt, uansett om man er prøvere.
Alkohol etter sprøytestart er helt klart noe man bør holde seg unna.
Men før alt dette starter er det LOV å nyte alkohol, rett og slett nyte livet. Stress ned og bare slappe av. :-) lev som normalt, ikke tenk på prøvingen (lettere sagt en gjort) men det er definitivt det beste man kan gjøre. :-)
Så du trenger ikke ha dårlig samvittighet for det. :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hei! Jeg forstår godt hvordan du har det! Vi hadde to tøffe år før en frysespire endelig kloret seg fast. Før det forsøket var jeg opptatt av å leve, ikke bare overleve i tiden før og under forsøk. Mannen min og jeg dro på ferie til Hellas og jeg koste meg med vin, noen slurker sprit og all maten jeg hadde lyst på. Det ga livskvalitet og inspirasjon til ukene framover. Og gjorde godt for forholdet. Så skjem dere bort litt før neste forsøk:) legen på Ullevål er opptatt av at man skal kose seg med vin før innsett:) og skulle du ha behov for å prate med noen, i gruppe eller alene, kontakt tone bråten, hun ga meg mange gode verktøy, pluss at det i gruppetimene var fint å møte noen i samme situasjon :) ønsker deg lykke, lykke til!

Takk jenter :-) Men her er det egentlig ikke snakk om og bare ta ett glass eller to.., men blir skikkelig på snurr... Men ja, jeg driter i det nå!! Ikke så lang tid igjen med ferie og alkohol, så driter i bekymringene og starter opp som avholds igjen før neste forsøk i august/september :-) :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal bli dritings i kveld og begynner med medisiner på mandag! :) KJØR PÅ og kos deg:)

Back
Topp