Som om bhg.plass og kontantstøtte

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Hei.

Jeg har fått plass i bhg fra 1 januar. Men grunnet planleggingsdag fredag, ble oppstart 5 januar. Sjefen i bhg ringte meg før jul Og spurte om mini hadde mulighet til å begynne 12 januar grunnet omstendigheter i barnehagen. Jeg er hjemme i permisjon ut mnd , så det går jo fint.

Men, her kommer spm. Igår fikk jeg regning for barnehageplass hele januar. Jeg syns det er litt feil?! Skal jeg måtte betale en tusenlapp ekstra når styrer ba meg om å vente med plass?

Og vi har jo også kontantstøtte. Skal ringe nav imorgen og si ifra, men vil jeg da få kontantstøtten for halve januar, fjerner de den helt for januar, eller får jeg den som vanlig i januar?

Takker for svar! :)

Du må nok betale for hele mnd. Vi risikerer at alle som begynner i august kommer 1 august dessverre. Kommunen skal ha pengene sine..

Du får kontantstøtte ut den mnd ungen begynner i barnehagen. (hvis det ikke er gjort endringer de siste to årene). :)

Ja ser jo den, men når man får beskjed om at det ikke er plass før av styrer selv., så synes jeg det er temmelig urettferdig! :P
Det er en ekstra utgift når man har gått hjemme i 3 mnd ulønnet og ventet på plass. Men hvis kontantstøtten kommer, så hjelper det jo! :)

Du skal ha kontantstøtte for januar. Du kan også ringe de som driver med fakturaen og spørre om å få betale mindre i januar, da de ikke har mulighet til å tilby plass tidligere. ;) Er ikke sikkert det går, men det har de gjort her i hvert fall.

Her begynner min i bhg den 12 også. Og fikk regning på rett over halve prisen mener jeg. Fikk hvertfall ikke regning på en hel mnd. Det blir jo litt feil

Sent from my iPhone using BV Forum

Takker for svar. Syntes det ble litt feil selv og. da ringer jeg imorgen :)

Der jeg jobber får de som begynner enten halv eller full regning. Altså vi deler ikke mer opp enn det. De som begynner nesten halvveis ut i mnd eller senere får halv regning. En uke senere bare får full regning, ingen reduksjon for bare en uke.

Vi ringer og spør. I august kan vi ikke ta imot 10 nye barn samtidig - derfor ringer vi å hører hvem som har mulighet til å starte noen dager senere. Vi kan ikke nekte de å starte fra den dagen de har plass - men tilbudet på tilvenningen blir jo bedre dersom vi får fordelt de.

Kan du ikke ringe styrer å spørre hvilke omstendigheter dette er? Går an å si at du burde få kompensasjon for å starte senere, dersom de ikke kan ta deg imot før.

Ja ser jo den, men når man får beskjed om at det ikke er plass før av styrer selv., så synes jeg det er temmelig urettferdig! :p
Det er en ekstra utgift når man har gått hjemme i 3 mnd ulønnet og ventet på plass. Men hvis kontantstøtten kommer, så hjelper det jo! :)

Hadde du fått plass fra 12 hadde du sikkert fått regning på halve måneden, men siden hun spurte om det var greit (noe som betyr at du kan kreve å begynne 5) og du sa ja tror jeg ikke du får rabatt. Du kan jo evt ringe og høre? :)

Back
Topp