Som natt og dag...

CFB

Februar 2014's Miss håndarbeid
Februar 2014 - Skjult forum
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Datteren min har vært vanvittig urolig på kvelden ganske lenge. Supertrøtt, og sovner fort på armen/skulderen/brystet vårt etc, men når vi prøvde å snike henne ned i sprinkelsengen så satte hylekoret i gang med en gang. Opp igjen og bysse, sovnet... Prøver å legge, hyling igjen. Og sånn gikk det nå en 8-10 forsøk mellom kl 20-24 hver kveld.

Frustrert mamma tror du?

Så plutselig er hun som en drøm å legge. Kveldsstell, får pupp, sovner midt i spisingen og så kunne jeg legge henne rett i sengs og der ble hun pinadø liggende og sove søtt i 4 timer til hun ble sulten igjen! Vært sånn 2 dager nå så jeg krysser fingre og tær for at dette fortsetter! I så fall så kan jeg bli en av disse heldige som kan trøste andre med at "det blir bedre", lol :)

Hun er forresten 8 uker.
Og jeg føler meg nesten "uthvilt" til den første natt-ammingen siden jeg får 4 timer søvn i stedet for 1,5 til 2 timer :)
Uthvilt etter 4 timer, hvor sykt er ikke det , hehe :)

Måtte bare få det ut, babyer er jammen ikke lett å forstå seg på :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Slik er det her også. Noen dager har hun magevondt: skriker, kaver, skal kun sove på armen (gjerne helst gå/bysse), sover lett og småvåkner ofte, vil ikke ligge for seg selv, vil ikke ha pupp. Andre dager er det helt greit: pupp og kan legges våken i senga og hun sovner av seg selv. Og noen dager er det en mellomting... Ikke lett å skjønne at det er magevondt når hun ikke hyler, men er nok det i mildere grad noen dager som gjør henne urolig.

Ja utrolig hvor stor forskjell det kan være fra kveld til kveld!

Jeg jublet også dessverre for tidlig, i kveld er hun helt vrang igjen. Så spent på når mor skal få seg noe søvn.... :)

Her har lillemann vært en drøm å legge siden dag en :) han logger gjerne stille og rolig for seg selv og sovner bare av seg selv når han får smokken, eller at han er for trøtt :) bortsett fra de dagene han veiver rundt seg med armer og ben og gråter :P da har mamma spist noe han ikke tåler, så da fortjener jeg litt grining :)

Her har lillemann vært en drøm å legge siden dag en :) han logger gjerne stille og rolig for seg selv og sovner bare av seg selv når han får smokken, eller at han er for trøtt :) bortsett fra de dagene han veiver rundt seg med armer og ben og gråter :P da har mamma spist noe han ikke tåler, så da fortjener jeg litt grining :)

Å du er heldig :)

Min nekter å ta smokk, hun har vel skjønt at det bare er lureri så jeg må ty til alle andre triksene i boken for å roe henne når det står på som verst :)

Jeg hadde masse problemer med legging før. Min er nå snart 11 uker og ting bare snudde på dagen. Helt rart. Men du må nok bare smøre deg med tålmodighet og ikke gi opp:) det er slitsomt, men det blir bedre :)

Et tips jeg lærte av min hs som jeg er sikker på har reddet meg fra MYE gråt er: hvis vesle jenta har vondt i magen ta en q-tips med litt babyolje på og ta tuppen inn i endetarmåpningnen. Da tømmer tarmene seg for luft og bæsj. Utrolig effektivt:):)

Et tips jeg lærte av min hs som jeg er sikker på har reddet meg fra MYE gråt er: hvis vesle jenta har vondt i magen ta en q-tips med litt babyolje på og ta tuppen inn i endetarmåpningnen. Da tømmer tarmene seg for luft og bæsj. Utrolig effektivt:):)

Har hørt noe liknende men da med termometer. Men det skulle visst være absolutt siste løsning sa de for det var visst ikke så bra å gjøre det.
Men om man er forsiktig så ser jeg ikke helt faren med det :)

Men tror ikke det et magen som plager datteren min. Hun er rett og slett ekstremt avhengig av kroppskontakt virker det som. Hun sovner igjen etter noen få minutter som regel når jeg plukker henne opp, og våkner igjen med et brak når jeg forsøker å snike henne ned i sengen igjen :):)

Får heller bli litt strengere når hun passerer 12-13 uker tenker jeg, da skal jeg prøve å få inn litt rutiner i hverdagen igjen :)

Har du tenkt på om du kanskje venter for lenge med å legge sånn at hun blir overtrøtt? Når de er det våkner de jo gjerne fortere og er mer grinete og vanskelig å legge. Prøv å legg henne med en gang du merker at hun begynner å vise tegn på trøtthet. Eller at du tenker at hun burde snart bli trøtt. Det er det som funker her i gården. Legger jeg henne for sent har jeg jobben. :p

Har du tenkt på om du kanskje venter for lenge med å legge sånn at hun blir overtrøtt? Når de er det våkner de jo gjerne fortere og er mer grinete og vanskelig å legge. Prøv å legg henne med en gang du merker at hun begynner å vise tegn på trøtthet. Eller at du tenker at hun burde snart bli trøtt. Det er det som funker her i gården. Legger jeg henne for sent har jeg jobben. :p

Ja tenkt litt på det!
Skal prøve å bli litt "strengere" på det. Nå har jeg i hvert fall begynt å ta kvelds stellet og på med pysj i 7-8 tiden uansett. Så er alt klart til å få henne i seng :)

Overtrøtt baby er slitsom både for mor og baby gitt :)

Back
Topp