som en del av utredningen.

laban igjen....

Gift med forumet
Februarhjertene2017
Har mistet tre ganger tidligere ,og var i gang med utredning rett før jeg ble gravid igjen denne gangen. Har tatt masse blodprøver,hvor alt har vært tipp topp. I dag fikk jeg svar på genprøven av meg, den var også bra:-) gynekologen min skrev at jeg var en helt normal kvinne :-) Også er jeg 11 uker i dag,og kjenner at livmoren har kommet over bekkenet :-)
Og om litt over en uke skal jeg på min tredje ul. Gleder meg til å se lille nurket mitt igjen:-)

Flere som har vært/er under utredning ?

Samme her, men vi har ikke tatt gentesten enda da gyn var tom for rekvisisjoner første gang og jeg var blitt gravid når jeg kom igjen. Alle blodprøvene mine var også fine og de kunne ikke finne noe årsak. Går nå på blodfortynnende og håper på at det går denne gang! Er 9+6 i dag, så det er ny rekord for meg (mistet rundt uke 7 tidligere).

Samme her, men vi har ikke tatt gentesten enda da gyn var tom for rekvisisjoner første gang og jeg var blitt gravid når jeg kom igjen. Alle blodprøvene mine var også fine og de kunne ikke finne noe årsak. Går nå på blodfortynnende og håper på at det går denne gang! Er 9+6 i dag, så det er ny rekord for meg (mistet rundt uke 7 tidligere).

Så bra at du har kommet godt over 7 uker nå så :-) Jeg tok albyl e sist,men ville ikke denne gangen. Så nå tar jeg bare gravidvitaminer :-) Som gynekologen min sa,så hadde jeg nok bare vært uheldig. Har du vært på tul eller? Vi er ca annenhver uke.

Har mistet tre ganger tidligere ,og var i gang med utredning rett før jeg ble gravid igjen denne gangen. Har tatt masse blodprøver,hvor alt har vært tipp topp. I dag fikk jeg svar på genprøven av meg, den var også bra:) gynekologen min skrev at jeg var en helt normal kvinne :) Også er jeg 11 uker i dag,og kjenner at livmoren har kommet over bekkenet :)
Og om litt over en uke skal jeg på min tredje ul. Gleder meg til å se lille nurket mitt igjen:)

Flere som har vært/er under utredning ?
Hvordan kjenner du at livmoren har kommet over bekkenet? Jeg har null peiling... Da jeg var hos legen (10+1) kjente han livmoren godt, men jeg kjenner den ikke - vet vel ikke hva jeg skal kjenne etter heller... Står du eller ligger når du kjenner den?

Har vært på 2 ul, skal igjen når jeg er 12 uker (om to laaaange uker). Har vært en gang i måneden, men har gått privat. Hadde jo fått det dekket siden eg har mistet tre, men synes fastlegen har vært så trege at eg ikke orker å forholde meg til de lengre. Tok 2 uker å få svar på forrige hcg måling (sist jeg mistet) og da hadde de rotet bort prøve nr to..
Tok d lang tid fra henvisning før du kom til for uteredning?

Har vært på 2 ul, skal igjen når jeg er 12 uker (om to laaaange uker). Har vært en gang i måneden, men har gått privat. Hadde jo fått det dekket siden eg har mistet tre, men synes fastlegen har vært så trege at eg ikke orker å forholde meg til de lengre. Tok 2 uker å få svar på forrige hcg måling (sist jeg mistet) og da hadde de rotet bort prøve nr to..
Tok d lang tid fra henvisning før du kom til for uteredning?

Jeg kom i gang med en gang da jeg mistet i vinter. Gynekologen på sykehuset mitt er helt super. Da det hadde gått riktig tid etter utskrapningen,skulle jeg bare komme å ta blodprøver på sykehuset . Så tok han en innvendig ul for å se at alt var bra med livmoren. Fikk så beskjed å ringe med en gang jeg ble gravid,og fikk da ul i uke 7.

Hvordan kjenner du at livmoren har kommet over bekkenet? Jeg har null peiling... Da jeg var hos legen (10+1) kjente han livmoren godt, men jeg kjenner den ikke - vet vel ikke hva jeg skal kjenne etter heller... Står du eller ligger når du kjenner den?

Jeg kjenner liksom en hard klump over bekkenet på en måte. Vanskelig å forklare. Kjenner når jeg ligger på morgenen :-) man skal ikke klemme hardt.

Jeg kom i gang med en gang da jeg mistet i vinter. Gynekologen på sykehuset mitt er helt super. Da det hadde gått riktig tid etter utskrapningen,skulle jeg bare komme å ta blodprøver på sykehuset . Så tok han en innvendig ul for å se at alt var bra med livmoren. Fikk så beskjed å ringe med en gang jeg ble gravid,og fikk da ul i uke 7.

Jeg har ikke fått gjennom fastlegen,men gått direkte kontakt med sykehuset. Dårlig av legen din!

Jeg har ikke fått gjennom fastlegen,men gått direkte kontakt med sykehuset. Dårlig av legen din!

Så bra de er flinke på sykehuset!:) er fint å høre når ting virker og man blir fulgt opp ordentlig!:) Mine sa'er har ordnet seg helt selv, så har ikke hatt noe kontakt med sykehuset. Gikk til volvat første gangen så jeg fikk ul, da jeg ville ha svar med en gang om det var liv eller ei. Jeg er ikke av den tolmodige typen :p
Krysser alle fingrer og tær for at det går fint med oss denne gang!:D

Så bra de er flinke på sykehuset!:) er fint å høre når ting virker og man blir fulgt opp ordentlig!:) Mine sa'er har ordnet seg helt selv, så har ikke hatt noe kontakt med sykehuset. Gikk til volvat første gangen så jeg fikk ul, da jeg ville ha svar med en gang om det var liv eller ei. Jeg er ikke av den tolmodige typen :p
Krysser alle fingrer og tær for at det går fint med oss denne gang!:D

Det ordner seg denne gangen veit du :-)

Back
Topp