Som brystbetennelse

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Jeg har så sinnsykt vondt i puppene, helt annerledes enn voksesmertene jeg hadde sist, dette kjennes nesten ut som brystbetennelse, bare uten feberen. De er ekstremt vonde å ta på, og hvis jeg fryser og får en grøss er det nesten uutholdelig. Er det normalt eller bør jeg ta det opp med legen?

Sist vokste ikke puppene mine nevneverdig, og ammingen var et he*****e, og varte dessverre ikke særlig lenge. Håper jeg kan ha sjansen denne gangen til å fullamme litt lenger enn 3 mnd.

Jeg vet ikke hva som er vanlig. Men jeg har også hatt sikkelig vondt i puppene. Et par dager stakk det og var kjempevondt , men så gikk det over. Legen sa det var noen hormoner i sving. Bruker BH jeg brukte da jeg var høygravid nå i uke 9:nailbiting:

Har også hatt så vondt at eg har lurt på om det er brystbetennelse. Spesielt når det er kaldt ja... sover med vinduet åpent å det kan bli helt jæ... om natta. Kjøpt ett par store amme bh uten bøyle eg kan sove med nå.

Har også slitt med vonde pupper nå sist ukene. De er harde og vonde og kløøøør!
Ikke samme smerte som de første ukene.

Mine pupper har definitivt vokst. De føles tunge og det er ømt når jeg tar av bh’en på kvelden. Blodårene har også blitt tydeligere. Syns å huske det var relativt likt forrige gang. Mulig det faktisk er mindre ømt denne gangen. Sist ble jo melkekjertlene modnet så da forventet jeg at det kom til å være ubehagelig. Forstår redselen for å få brystbetennelse. Kjennes litt ut som et mildt tidlig symptom.
Enig med de over som anbefaler å snakke med lege/helsesøster. Ømt og ubehagelig er innenfor, smerter er greit å sjekke ut.

Dette skjedde meg sist.
Måtte massere brystene mens jeg var i dusjen og satt ofte med varme tepper. Det gikk over, men hadde stygg og vondt betennelse i høyre bryst spesielt .

Sjekk deg hos legen.. Jeg har hatt 3 brystbetennelser på rappen med minstemann, men det var etter fødsel da. men det er kjempevondt og blir ikke bedre uten å få antibiotika..

Sjekk deg hos legen.. Jeg har hatt 3 brystbetennelser på rappen med minstemann, men det var etter fødsel da. men det er kjempevondt og blir ikke bedre uten å få antibiotika..

Antibiotika er kun om man har en bakteriell brystbetennelse. Ikke alle brystbetennelser er det.

Jeg hadde 5 brystbetennelser da jeg ammet kommende storesøster, mistet melken etter 2 mnd... Har ekstremt vonde pupper denne gangen, og bare krysser alt jeg har for at ammingen vil gå bedre denne gangen! Så her lever jeg i troen på at så vonde pupper i svangerskapet må bety noe bra:hilarious: Hadde i allefall ikke så vondt i puppene sist svangerskap, da var de «bare» ømme! Nå føles de harde, klumpete og vonde. Kommer til å ta det opp med lege på første svangerskapskontroll neste uke.

Jeg hadde 5 brystbetennelser da jeg ammet kommende storesøster, mistet melken etter 2 mnd... Har ekstremt vonde pupper denne gangen, og bare krysser alt jeg har for at ammingen vil gå bedre denne gangen! Så her lever jeg i troen på at så vonde pupper i svangerskapet må bety noe bra:hilarious: Hadde i allefall ikke så vondt i puppene sist svangerskap, da var de «bare» ømme! Nå føles de harde, klumpete og vonde. Kommer til å ta det opp med lege på første svangerskapskontroll neste uke.

Det er det jeg håper og tror også, utrolig trist å ikke få til å amme [emoji20]

Back
Topp