Solveig?

Jeg liker det godt.
 
Nydelig. Et av mine absolutt favorittnavn på jente, jeg får bare ikke bruke det siden mamma heter det, og synes det er rart å ha et barnebarn med sitt navn.
 
Fint :) Vi vurderte det da to av oldemødrene het(er) det men det ble noe annet denne gangen.
 
Jeg heter det selv, og jeg elsker navnet! Hadde lett kalt barnet mitt det samme Veldig gledelig og positivt navn!
 
Jeg heter det selv, og jeg elsker navnet! Hadde lett kalt barnet mitt det samme Veldig gledelig og positivt navn!

Det er jeg helt enig i. Alle jeg har møtt med navnet Solveig har for så vidt også vært veldig glade og positive mennesker. Det gjelder også andre navn med Sol - Solfrid og Solbjørg f.eks.
 
Jeg synes navnet er kjempefint, men i motsetning til Siadle har jeg erfart at ikke alle Solveiger er glade og positive mennesker.

Den verste mobberen på ungdomsskolen/vgs het Solveig, så for meg er det navnet besudlet for evig tid. Klarer ikke høre det uten å tenke på den drittkjerringen.
 
Kjempefint navn! Veldig «koselig» klang over det.
 
Jeg synes navnet er kjempefint, men i motsetning til Siadle har jeg erfart at ikke alle Solveiger er glade og positive mennesker.

Den verste mobberen på ungdomsskolen/vgs het Solveig, så for meg er det navnet besudlet for evig tid. Klarer ikke høre det uten å tenke på den drittkjerringen.

Bah! Slik har jeg det med navnet Ida, kunne aldri brukt det på noen av mine barn.
 
Elsker det navnet! Om vi får ei jente så står det som topp tre. :Heartred
 
Back
Topp