solstrålas vei til trivselsvekta..

den første uka med nytt fokus var deilig....
og, et resultat på 800 gram ned var heller ikke å grine av!! hehe...
jeg fortsetter med å forske ut litt hva jeg tåler og ikke av karbo, hvor jeg skal legge meg fettmessig osv..
det ble visst ikke noen trening mellom de to siste torsdagene, men heller høstferie på kiel-fergia.
det siste ga en vektøkning på 1,6 kg, men regner med å miste mye av det før neste veiedag!!

og denne uka skal det bli flere treningsøkter, altså¨!!!
gleder meg!!
 

Wow, gav virkelig resultater det ja:)
Har satt meg mål om å nå 75 kilo til jul jeg i første omgang, så får jeg ta de 10 siste etter jul.
Enn du, har du noe julemål?
 


supernint skrev:

Wow, gav virkelig resultater det ja:)
Har satt meg mål om å nå 75 kilo til jul jeg i første omgang, så får jeg ta de 10 siste etter jul.
Enn du, har du noe julemål?


hei! har ikke sett denne, jeg...
ja omleggingen var meget vellykket, jeg går nå jevnt og trutt ned i vekt, føler meg bedre, koser meg med masse deilige grønnsaker, -og trener nå hardt 3 ganger i uka uten problemer!!
hehe...

jeg har ikke satt meg noen spessielle delemål sånn tidsmessig, men oppnådde hvertfall mitt første delemål vektmessig i går!
jeg veier nå mindre enn jeg noen gang har gjort siden jeg møtte gubben...
sommeren 2002..

så, nå blir det et hull ekstra i øret!!
hihi...

jeg må nå tenke ut et nytt delmål, med gevinst.. hm....
 
ja, da var slankekrigen over for denne gang for meg...
er virkelig imponert over at jeg fikk bli med sååå lenge, med tanke på at jeg lå på et platå mesteparten av krigen!!

så, nå får jeg oppdatere dagboken min igjen, skal begynne å skrive opp treninger her igjen, og så får vi se om jeg blir med på neste krig...
 
TRENING UKE 45:
mandag: step/styrke 75 min + 15 min tøying
onsdag: pilates 60 min
torsdag: zumba 60 min + spinning 45 min + 15 min tøying
 
i dag syntes jeg ikke spinningtimen gikk noe bra, jeg klarte liksom ikke å regulere motstanden og måtte et par ganger gi meg for noen sekunder...

følte timen var noe dr...., for å si det rett ut!
så, da timen var slutt, ser instruktøren på meg å sier: "fy søren så god form du begynner å bli i!! du tar deg virkelig ut, altså!!!"

og, plutselig var timen bra.... hehe...
jeg hadde jo blodsmak i munnen, og orket ikke føne håret etter dusjen, så var jo sliten! hihi..
 
etter et helg med for mye karbo tre dager på rad, pluss besøk av tanta, må jeg si meg fornøyd med oppgangen denne uka...
skal fokusere på treningen fremover, og vente med slanke-fokuset hvertfall til den nye slankekrigen på nyåret!!
håper motivasjonen for å tenke vekt er tilbake da... hehe...
 
TRENING UKE 46
mandag: step/styrke 75 min + 10 min mageøvelser
tirsdag: 2* 10 min mage og kne øvelser
onsdag: pilates 60 min
torsdag: stram opp 60 min + spinning 45 min
fredag: sykt barn..
lørdag: intervallmiks 60 min
 
i dag ble det ikke zumba, da instruktøren var syk.
det ble stram opp, som i praksis er 30 min aerobic, og 30 min styrke!
så, da jeg skulle begynne med spinning rett etterpå, slet jeg med å komme meg opp på sykkelen, og lurte på hvordan jeg skulle komme meg gjennom oppvarminga...
hehe...
denne timen hadde også en vikar, så i stedenfor en fettforbennings-spinning, var det kondis og styrke-spinning!!
jeg klarte det, men alle muskler skalv etterpå!!
deilig....
 
denne uka ble det jammen meg 5 treningsøkter på meg!!
fordelt på 4 dager, men likevell...
stolt og imponert over meg selv, jeg!!
bør optimalisere maten litt mer igjen, men det kommer nok...
og snart kommer snøen, skitrening....
gleder meg!!
 
treningen i går ble visst for mye for magemusklene mine...
etter jeg fikk øvelser av fysioterpaut, og har brukt dem jevnlig, så har musklene begynt å bli litt sterkere, så jeg klarte jo øvelsene i går...
men, resultatet så jeg fort, musklene skled fra hverandre, og ligger nå med over to fingres mellomrom...
demotiverende..

men, i kveld målte jeg midjemålet, så trente jeg magen i 5 min, og jammen minsket ikke midjen med 3 cm på den lille stunden!
DET er motiverende, det er tydelig at øvelsene hjelper!!

likevell tror jeg det blir operasjon på meg etterhvert..
 
TRENING UKE 47
mandag: step/styrke 75 min
onsdag: pilates 60 min
 


Nnem skrev:
Så flink du er


takk!! er virkelig i siget nå...
det hjelper jo mye på at gubben også er like godt i gang med trening, at minsta trives på treningsstudioet, og at jeg har ei veninne å trene med... hehe...

men, jeg må innrømme at jeg er fornøyd med livet mitt nå!! hihi..
 
i går ghadde jeg en dag hvor jeg gjorde minst mulig...
kroppen var heeelt utslitt, det var nok litt i overkant mye med styrketreninger torsdag- lørdag- mandag!
men i dag var det pilates, og kroppen var myyye mer fornøyd etter den timen...
 
endelig tilbake!!! har vært uten pc i et par drøye uker, det har egentlig vært deilig, men det er enda deiligere å få den igjen!!

treningsmessig har det gått litt opp og ned, grunnet sykdom hos minsta...
litt dumt å dra med henne på senteret når hun er smittsom!!
men det har blitt noe trening, og formen blir bare bedre og bedre!!!

matmessig har jeg bevistt ikke tenkt slanking, men hva som er bra for kropp og sjel...
i det siste har det blitt mer og mer smøring av sjela, så nå er det innstramming frem til jul!!
og etter jul blir det fullt fokus på vekta igjen...

gleder meg!!
 
gårsdagens målinger gjorde godt for motivasjonen..
tenk, jeg har gått ned 16,5 cm rundt midjen, og 9 cm rundt låra!!!
liker dessuten at jeg har gått opp rundt armene, for jeg har trent mye styrke den siste måneden...
og siden vi har fått barnehageplass over jul, skal jeg virkelig fortsette med dette opplegget, trene hardt og mye, og virkelig bygge kropp!!!
 
TRENING UKE 51

mandag: step/styrke 75 min
tirsdag: styrketrening hjemme, ca 20 min
onsdag: pilates 60 min
torsdag: pilates 60 min
fredag: zumba 60 min
søndag: ca 10 km skitur!
 
veiingen i dag ble som ventet ikke særlig lystig...
men, med tanke på alle de karbohydratene jeg har stappet i meg siden lille juleaften er jeg ganske så fornøyd med vekta, jeg!!
 
TRENING UKE 52
mandag: styrke hjemme, ca 30 min
tirsdag: zumba 60 min
onsdag: 2* 20 minutters styrketrening av armer og mage her hjemme
torsdag: mini-styrketrening hjemme, ca 20 min
lørdag: 20 min styrke mage/armer hjemme
 
Back
Topp