Solskjerming på terrassen

Bygdejenta

Elsker forumet
Novemberlykke 2020
Litt 'off topic', men med en 1 åring løpende rundt på terrassen ute nå, ser vi behovet for solskjerming slik at det blir noe skygge. Tenkte kanskje å ta to fluer i en smekk og kjøpe markise. Noen som har noe erfaring med de ulike typene der ute? :)

Vi hadde terassemarkise fra Kjells markiser tidligere. Den var vi veldig fornøyd med bortsett fra at den ikke tålte vinden så mye.
Nå har vi brukt hengeparasoll og solseil med vekslende hell i fem år og nå hadde mannen fått nok så vi har bestilt en slags markise som skal ligge over pergolaen. Den er vind og vannbestandig og skal stort sett stå ute hele tiden slik at vi ikke trenger å drasse puter ut og inn.
Den er bestilt fra Kina på mål med transport via kontakter på jobb så pris aner jeg ikke.. men det er sikkert billigere med en vanlig markise.. :)

Vi hadde markise i leiligheten fra celsius mener jeg, og den var veldig fin. Vi hadde ikke elektrisk da, bare sånn gammeldags som man sveiver ut. Og den ga masse god skygge for eldste når han var liten. Fosterfaren min kjøpte elektrisk med støttebein, og han elsker den markisa, så om jeg skulle kjøpt en til huset, hadde det blitt noe tilsvarende til tross for at det nok er dyrere enn manuell :P

Back
Topp