Solkrem

Førtis78

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Baby blir ett år i mai, kan man bruke solkrem til sommeren eller bør man vente enda lenger med dette?
 
Baby blir ett år i mai, kan man bruke solkrem til sommeren eller bør man vente enda lenger med dette?
Jeg kommer til å smøre, men kommer til å bruke en mild solkrem uten sånn filter. Heller bruke faktor 30 og smøre ofte. Og solbeskyttende klær:)
 
Baby blir ett år i mai, kan man bruke solkrem til sommeren eller bør man vente enda lenger med dette?
Disse kan du I hvertfall helt fint bruke:)
Vår lille brukte La Roche-posay (den nederste solkremen) sommeren hun var 5-8 måneder og bruker til vanlig A-derma krem uten solfaktor for tørr hud og utslett. Hun ble mye bedre i huden av begge kremene i tillegg til å være godt beskyttet. Skal bruke den samme i år også. Ble anbefalt av både helsesøster, barnelegen og de på apoteket. Super fornøyd!

Fra 6 måneder+

846941-A-Derma-Sun-Protect-AD-SPF50-150-ml..png










Fra nyfødt + og kan brukes av gravide



IMG_20200331_191328.jpg
 
Baby blir ett år i mai, kan man bruke solkrem til sommeren eller bør man vente enda lenger med dette?

Ettåringer er jo mye på farta om de får velge selv, ikke så lett å holde dem i skyggen og da er det bedre med solkrem enn å eksponere huden uten sol. Ansiktet er jo ofte litt utsatt selv om man har på solhatt.

Jeg foretrekker minst mulig kjemikalier og dill i solkremen til barnet og forsåvidt også meg selv, så velger derfor bare parfymefrie varianter og faktor 30, den typen som ikke er så seig. Lurer på om det er noen som har en slags film. Den er hvertfall så seig at jeg ikke klarer å smøre utover innen ungen er lei, så velger heller en mer tyntflytende med faktor 30 og smører flere ganger ila dagen.
Har vært fornøyd med cosmica fra apotek og coop änglamark :)
 
Du kan bruke solkrem, ja, men gå for barnesolkremene.

Vi er også opptatt av innhold i kremene. Vi er godt fornøyd med ænglamark sin. Den var god i konsistensen selv i faktor 50. Mens en av de andre vi brukte (husker ikke merket, den flasken er nødflaske i hytten), var så seig og ekkel og klissete at den var vanskelig å smøre utover, og helt forferdelig å ha på for ungen :s
 
Back
Topp