Solkrem

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Nå har jeg ikke tenkt å ha minien rett i solsteika, men hvilken solkrem er å anbefale til de små?

Solkrem uten parfyme med høy faktor og partikkelfilter. Som regel markedsført som "til barn" eller "til baby"

Vi bruker cosmica kids eller hva den heter, mener den har testet bra? Men tror ikke storesøster brukte solkrem i det hele tatt første året, ble holdt i skyggen og hadde evt klær på som dekket og heller var lyse og luftige :)

Helst ikke solkrem før de er 6mnd, men heller solkrem om en ikke kan unngå solen [emoji846] Sjekke gjerne en test og velg en som er bra og fri for farlige stoffer [emoji4]

I følge en på apoteket er det også veldig stor variasjon på solkrem. Noen er for passive små babyer og noen laget for aktive smårollinger. Kan høre på apoteket om du må ha solkrem. Vi har ikke brukt noe denne uken i syden. Vært i skyggen 97 % av tiden..

Babyer under 6 mnd skal ikke ha solkrem har jeg fått beskjed om fra to apotek. Om man MÅ bør den vaskes av igjen så snart som mulig sa de. Jeg bruker uv telt og skyggen.

Takk for svar alle sammen! Da fortsetter jeg å holde han i skyggen. Gjør jo egentlig det nå også, men begynte å tenke litt på hva jeg skulle gjøre hvis jeg danderte baggen litt slik at han fikk sett litt mer. Men får da kjøpe en sånn vognparasol [emoji6]

Jøss det visste jeg ikke.. Brukt solkrem på mini 1 gang bare litt i ansiktet forrige dagen. Holder han alltid i skyggen, men noen ganger går det ikke helt.. Kjekt å vite. Mye man ikke vet gitt...

Da mannen min kjøpte solkremen på apoteket sa de ikke noe om dette. Går utifra at mannen fortalte hvor gammel babyen er. Han fikk beskjed om å snakke med de som jobbet der for å få det beste til huden lillegutt...

Da mannen min kjøpte solkremen på apoteket sa de ikke noe om dette. Går utifra at mannen fortalte hvor gammel babyen er. Han fikk beskjed om å snakke med de som jobbet der for å få det beste til huden lillegutt...

Min mann hadde nok ikke nødvendigvis nevnt alder eller tenkt over at det var en problemstilling om han fikk en slik beskjed :p

Jøss det visste jeg ikke.. Brukt solkrem på mini 1 gang bare litt i ansiktet forrige dagen. Holder han alltid i skyggen, men noen ganger går det ikke helt.. Kjekt å vite. Mye man ikke vet gitt...
Går sikkert fint da. :p Er jo heller ikke sånn at det er helt krise om babyen får litt sol på seg uten faktor heller da. :p

Visste heller ikke at dem ikke skal/burde bruke før 6mnd. Nå har vi ikke brukt enda heller, men har vært innom tanken på å smøre han selv om han for det meste er i skyggen. Da skal jeg la det være enn så lenge..

Kjøp en god solhatt hvis baby må være noe ute av skyggen:) sånn til senere: mini har atopisk eksem og jeg har fått beskjed om at 50+ solkrem inneholder mye kjemikalier og at det heller er anbefalt å gå litt ned i faktor (type 25-30) og heller smøre oftere. Bedre for babyhuden:)

Back
Topp