Solkrem?

Mamsen88

Flørter med forumet
Hvilken solkrem bruker dere på babyen? Skal til syden nå snart og trenger tips til hvilken jeg bør bruke, får så forskjellige svar på apotekene.. Noen sier bare at så små barn ikke skal ha solkrem, men jeg klarer jo ikke holde henne helt unna solen da hun ruller og trolig kryper innen vi reiser... Har kjøpt uv-telt og drakt, men må jo smøre ansikt og armer...
 
Har også hørt så små ikke skal ha solkrem og heller holdes i skyggen så lite hjelp fra meg. Har hørt det skal selges solkrem for babyer men husker ikke hva de heter.
 
Hvis du ikke vil følge rådene om å ikke bruke, (det er farligere for barn under 1 år å bli utsatt for stoffene i solkrem enn å bli utsatt for sol, de skal bare ikke være så mye i sol at de blir brent. Det er jo det som er skadelig) ville jeg brukt en av solkremene som har fått 3 smilefjes på forbrukerrådets test. Dermica har blandt annet fått det.
 
Har å hørt at babyene har vaskeligheter å bryte ned skadestoffene som er i solkrem så derfor skal det ikke brukes på barn under 1år. Ville heller holdt babyen i skyggen i uvtelt eller under parasoll. Litt sol tåler babyer også.
Hvis du absolutt vil bruke solkrem har jeg hørt om
La roche- posay .
 
Spør på apoteket!:) vi var I Tyrkia når lille her var 3mnd. Hadde aldri I verden latt være å smøre ho da, sola tar godt og ville ikke at lille skulle bli solbrent. Vanskelig å unngå sola 100% selv om man prøver er min erfaring hvertfall :)
 
La roche posay (sikkert feil stavemåte). :) Rådene er at man ikke bør smøre barn under 6 mnd er iallefall det jeg har hørt, og at barn under 1 år helst bør unngå direkte sollys... Så ut i fra det kan man jo smøre de selv om de er under ett år. Har fått klar beskjed om at det er mye bedre med solkrem enn solbrent baby (noen her som skrev at solkrem var farligere enn sola, er helt feil ifht hva jeg har hørt!)

Finnes kjemiske og fysiske solkremer. Fysiske skal være best for babyer, for da er det færre stoffer som trenger inn i huden, men legger seg heller beskyttende utenpå. Apoteket pleier å være gode på å gi råd :)
 
Spurte på apoteket, men hun sa det ikke var vanlig å bruke solkrem på baby siden de ikke skal være i direkte sollys men holdes i skyggen:)
 
La roche posay er vel den som anbefales for babyer fra 6 mnd :)
 
Jeg bruker ikke solkrem når vi er ute. Holder henne unna solen og har solskjerm på vognen. Men om det kommer litt sol på huden hennes er det greit. Vil uansett ikke bruke solkrem. :)
 
Back
Topp