Solkrem?

Håpefull80

Flørter med forumet
Bruker dere solkrem på babyene? Selv om de ikke er direkte i sola over lengre tid vil de jo få litt sol på seg innimellom. De får jo også litt sol på seg gjennom refleksjoner. Er skeptisk til om det er bra med alle stoffene som er i solkremene. Føler at det blir feil å ha på solkrem og feil å ikke ha det....

Nei gjør ikke det, holder oss unna sola så mye som mulig :-)

Bruker ikke solkrem, men har uv-nett over vogna når vi triller der hvor der ikke er så lett å unngå solstråler ned i vogna.

Nei, vi sitter stort sett inne nå som det er så varmt ;) Har gått til innkjøp av en kalesjeforlenger med UB beskyttelse så det ikke kommer sol i vogna;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Fikk beskjed av hs at så små ikke skulle smøres pga stoffene i kremen!så her et vi skyggen el inne

Sent from my iPhone using BV Forum

Har og gått til innkjøp av uv-telt :-)

Vi har uv-telt og trekk over vogna, men jeg bruker også solkrem om vi er ute. Har snakket med apoteket og kjøpt en som ikke trekker inn i huden, men ligger utenpå. Det er den mest skånsomme som er. Hun blir kriddhvit, og vasker det vekk med olje(ellers så får vi der ikke bort :P) med en gang vi kommer inn. Hun får jo sol på seg, ut og inn av bil, refleksjoner etc.. og det er viktig at hun ikke blir brent.

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Vi har uv-telt og trekk over vogna, men jeg bruker også solkrem om vi er ute. Har snakket med apoteket og kjøpt en som ikke trekker inn i huden, men ligger utenpå. Det er den mest skånsomme som er. Hun blir kriddhvit, og vasker det vekk med olje(ellers så får vi der ikke bort :P) med en gang vi kommer inn. Hun får jo sol på seg, ut og inn av bil, refleksjoner etc.. og det er viktig at hun ikke blir brent.

Samme her, solkrem fra Cosmica til små barn med faktor 50. Ingen parabener eller miljøgiftige stoffer. Er i skyggen om vi er ute, men er altfor redd for huden til lille gutten min, har veldig sensitiv hud selv så har alltid passet godt på slikt.

Bruker ikke hver dag da, bare hvis jeg vet at han kan få noen stråler på seg. Og det e svært sjeldent at vi faktisk er lenge ute omgangen og når vi er det er han alltid i skyggen :)

Last edited:
Vi bruker heller ikke solkrem.
"bor" i skyggen og inne ;)

De kan få UV-stråler i skyggen også. Dere som sier dere har UV-trekk på vognen, kan dere vise? :)

ImageUploadedByBV Forum1405370642.281718.jpg

Dette uv-trekket kan rulles opp og ned og skiftes fra vogn til vogn. Fester det i håndtaket på vogna, så får hun ikke så mye sol på seg. Har 50 i "faktor".

Google dooky, så finner du det der ;)

Har diono sun net fra Babyshop.

Uv/myggtrekk til vogna. 80+

Vedlegg

• 1405531712950.jpg
    1405531712950.jpg
    59,4 KB · Visninger: 32
Flubber: hvor kjøpte du den? Sitter den bedre enn det som fulgte med vogna til bagen? Syns det som fulgte med virker lite men har ikke brukt det for vi har stor solskjerm..

Og vi bruker i hovedsak ikke solkrem, holder han i skyggen men det har skjedd at jeg har smurt han på bena hvis han bæres i mei tai og bena stikker ut og det er for varmt til å ha på bukse. Vil ikke han skal bli brent og har kjøpt god barnesolkrem på apoteket..

Har ikke smurt med solkrem enda, og enda ikke blitt brent:).. Holder oss mest i skyggen, og har sånn uv-greie over vogna:)..
Er vi i sola (uten mulighet til å gå i skyggen), og jeg må ta han opp for noen minutter dekker jeg han bare til med et tynt teppe eller gulpeklut der han evt. Ikke er tildekket av klær, og det har gått veldig bra:).. Jeg har stor respekt for sola og alt det der, men er ikke hysterisk:)

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Jeg brukte solkrem på eldste min da vi var i syden, han var 4mnd gammel.

Selv om han kun satt i skyggen, så når uv strålene igjennom parasollene som vi satt under. Selv om vi prøvde å unngå sola, så fikk han litt sol på kroppen sin uansett. Jeg tenkte heller solkrem enn brent hud.

Back
Topp