Solkrem

catmik

Forelsket i forumet
Noen sier at man ikke skal bruke solkrem på så små barn som vi har og noen sier at man kan det. Dere som da evt bruker solkrem hva slags solkrem bruker dere (merke)? Jeg går ut ifra at man skal bruke solfaktor 50.
Jeg har jo selvfølgelig gullet i skyggen, men det kommer jo litt UV-stråler ditt også...

jeg ble anbefalt fra helsesøster å kjøpe cosmea/cosmica solfaktor 30 med partikkelfilter som visstnok skal være bra for de minste barna..

Jeg fikk beskjed på apoteket om at man helst ikke skulle bruke solkrem på små babyer (under 1 år), men man kunne til nød smøre på høy solfaktor med naturfilter (tror jeg det var..) og ikke syntetisk filter. Naturfilteret trekker seg ikke inn i huden, men blir liggende som en beskyttende hinne utenpå huden istedet, noe som gjør at huden blir ganske "seig". Det er vel grunnen til at voksne bruker syntetisk [:)]
Selv har jeg ikke brukt noe særlig solkrem enda, kun litt på armene og i ansiktet, da Cosmica sin med solfaktor 30. [:)]

ORIGINAL: Veronica!

ORIGINAL: *LindaMarie*

Jeg har Cosmica spf 50, kjøpt på apoteket [:)]

Den har vi åsså [:)] Men enda ikke fått brukt siden vi bare har hatt dritvær her de siste ukene. Men helsesøster sa til oss at det var bare sunt at de fikk litt sol på seg.

De sier så mye forskjellig. Har også lest et sted at de ikke skal være i direkte sol før de er over ett år. Men alle sier forskjellig, så man vet jo til slutt ikke hva man skal tro, så man må nok bare følge litt ekstra med morsinstinkt :)

På apoteket sa de til meg (har hørt med tre forskjellige) at de ikke skal ha solkrem (de sa det var fordi så små ikke skal være i solen) men HS sa "bruk sunn fornuft".. Jeg har tenkt å høre på HS for selv om ungene ligger i skyggen blir de solbrent der også.. Tenker at det må være mye verre for de stakkars små å bli solbrent enn å ta på de solkrem [8D]

Så når vi reiser til portugal er det solfaktor 50 med i kofferten [;)]

vi bruker sol krem selv om babyen er i skyggen og solhatt med 50 uve... på hodet

Har kjøpt inn Dermica Baby solkrem med faktor 30. Har ikke brukt den enda, men greit å ha i hus[:)]

Har også fått beskjed om at de ikke skal ha solkrem de første 6 mnd. Men må man , så må man. Kan ikke bure seg inne heller....

Vet ikke hvordan jeg skulle fått smurt hendene hans. De er jo i munnen konstant!!!![:D]

Jeg bruker dermica sin Baby Sun Cream med faktor 30..
Spurte HS om det var noen spesiell solkrem jeg burde bruke og evt hvilken faktor.. Da fikk jeg til svar at hvilket merke jeg brukte ikke var så nøye så lenge den beskytter mot både UVA og UVB-stråler.. Når det kom til faktor så mente hun at 20 var nok, men at man da måtte smøre oftere. 50 kan bli mye, da kremen er fetere/tykkere og derfor er vanskelig å smøre inn og få absobert den inn i huden.. De tykke/fete kremene ligger derfor som et lag på huden og gjør at babyen kan bli unødvendig varm fordi det ikke kommer luft til..

Synes faktisk den solkremen jeg bruker er mer enn fet nok jeg..
Noen på barselgruppa mi bruker faktisk solspray på sine små. så veldig enkelt ut å bruke da..

Jeg vil tro man kommer langt med sunn fornuft.. jeg vil tro det er bedre å smøre de med solkrem enn at de skal bli solbrente.. de blir jo det selv om de ligger i skyggen.. [:)]

Her har vi vært en del ute på terassen de siste dagene og nytt finværet som endelig kom.. legger leketeppet på verandagulvet i skyggen og lar henne ligger der og leke seg, og blir hun trøtt så legger jeg henne i vognbagen ved siden av.. Hun sover faktisk mye bedre ute enn inne [;)]
Har vært så varmt her (nesten 25grader) i noen dager.. så jeg har funnet ut at hun trives best i bare bleia når hun ligger å leker seg nå.. hun er en skikkelig varm baby og blir nesten fuktig på ryggen om jeg bruker body på henne.. Hun stortrives når hun får ligge å sprelle nesten kliss naken [:D]

Back
Topp