Solkrem til barn under året

TenkerPåNr2 <3

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Noen anbefalinger? Nå når det er så varmt og mye sol så er det nesten ikke til å unngå at lille blir eksponert for sol ila dagen, da hun er veldig aktiv og skal iallefall ikke sitte i ro under noen parasoll :p hun er snart 11 mnd! :)

Godt å høre det er flere som ikke vil være i ro :P mi er 8 mnd og har uvtelt, men er blitt en racer på å komme seg fremover så ikke lenge ho er i teltet....

Har jo hendene over alt og opp i ansiktet. Og så i munnen etterpå... Å da kjenner jeg jeg lurer på hvor bra det er med solkrem???

Kanskje smøre alt utenom hender? Man blir vel sjeldent brent der uansett?
Det sies så mye forskjellig om solkrem. Jeg ville hørt med apoteket :-)

Jeg er ikke fornøyd med cosmica Kids. Ungene ser ut som vandrende lik. Men sprayen skal vel være bedre.

Ellers er cliniderm bra :)

Er veldig fornøyd med vichy sin for barn :) Litt dyr, men har faktor rabatt på ene apoteket husker ikke helt hvilket så istedenfor over 300 kroner koster den bare 150 et eller anna :p Smører lillegutt på fotene og litt i ansiktet der som solhatten ikke skygger, for det er glemmesak at han ligger i ro i skyggen, han skal rundt å klatre på alt :p vet man ikke skal smøre de når de er så små, men vil heller smøre litt enn å få en solbrent baby :p

Vichy sin hade mannen køpt Igår till våra barn. Har ikkje fått testat den enda.

Synes det er håpløst at LaRoche Posay ikke var tatt med i testen da det er merket apotekene anbefaler for solsensitiv hud.

Selv bruker jeg kun det merket på meg selv og ungen pga solallergi. Har prøvd alle de andre merkene fra apotek men fått eksem av de (reagerer på selve solkremen).

De har en egen som er spesielt for babyer som jeg liker godt til vesla.
ImageUploadedByBV Forum1435906529.234378.jpg

Synes det er håpløst at LaRoche Posay ikke var tatt med i testen da det er merket apotekene anbefaler for solsensitiv hud.

Selv bruker jeg kun det merket på meg selv og ungen pga solallergi. Har prøvd alle de andre merkene fra apotek men fått eksem av de (reagerer på selve solkremen).

Vis vedlegget 124421
Den bruker jeg også :)

Godt å høre det er flere som ikke vil være i ro :P mi er 8 mnd og har uvtelt, men er blitt en racer på å komme seg fremover så ikke lenge ho er i teltet....

Har jo hendene over alt og opp i ansiktet. Og så i munnen etterpå... Å da kjenner jeg jeg lurer på hvor bra det er med solkrem???
Kanskje smøre alt utenom hender? Man blir vel sjeldent brent der uansett?
Det sies så mye forskjellig om solkrem. Jeg ville hørt med apoteket :-)

Svarte du på innlegget over?? I tilfelle tenkte jeg hendene er jo feks i ansiktet og får krem på seg på den måten....

Svarte du på innlegget over?? I tilfelle tenkte jeg hendene er jo feks i ansiktet og får krem på seg på den måten....
Ja svarte på ditt, bare glemte å quote :-) svarte sikkert litt på hovedinnlegget også :) apoteket mitt sa at jeg ikke skulle smøre hendene til mini nettopp fordi de har hendene så mye inni munnen hele tiden :) og av erfaring så vet jeg jo at man sjeldent blir brent nettopp der fordi de er så værutsatt.

Jeg er ikke fornøyd med cosmica Kids. Ungene ser ut som vandrende lik. Men sprayen skal vel være bedre.

Jeg prøvde den, men den var jo helt fæl å smøre ut og en ble jo helt hvit etterpå!

Vis vedlegget 124421
Denne har jeg ikke sett. Hvor finner man denne? :)

Jeg prøvde den, men den var jo helt fæl å smøre ut og en ble jo helt hvit etterpå!

Det er jo fordi det er en partikkelfilter krem, som skal legge seg utenpå og ikke trekke inn i huden. Det er mye bedre for følsom barnehud.

De som ligger som et lag utenpå huden er anbefalt for de minste, men ja, da blir man litt hvit. Evt uv tøy da.

Jeg vet mange sier man ikke trenger det i Norge. Men det er enklere i alle fall. Jeg har en datter på fire som for føste gang ble brent på ryggen i går. Hun var smurt rett før jeg hentet henne i bhg, storebror der han var, så jeg lot dem bare ta på badetøy. Han tok uv-sett, hun badedrakt... Brent rygg. Og derved lærte vi, hun får soleksem når hun blir brent... Hun bader i uv tøy resten av sommeren. Vi smører armer og ben, men rygg og mage har så tynn og sensitiv hud.

Men jeg kommer til å smøre henne i tillegg, for det eksemet var ikke pent.

Vi har cosmica Kids sensitive, den er sånn som de blir hvit av, men neste blir en som er lettere å smøre. Mine er store, baby får med fysisk filter når den kommer, men bare 5-6 mnd neste sommer så muligens ikke så mobil, og året etter 1,5 da blir det fysisk filter og klær ja

De som ligger som et lag utenpå huden er anbefalt for de minste, men ja, da blir man litt hvit. Evt uv tøy da.

Jeg vet mange sier man ikke trenger det i Norge. Men det er enklere i alle fall. Jeg har en datter på fire som for føste gang ble brent på ryggen i går. Hun var smurt rett før jeg hentet henne i bhg, storebror der han var, så jeg lot dem bare ta på badetøy. Han tok uv-sett, hun badedrakt... Brent rygg. Og derved lærte vi, hun får soleksem når hun blir brent... Hun bader i uv tøy resten av sommeren. Vi smører armer og ben, men rygg og mage har så tynn og sensitiv hud.

Men jeg kommer til å smøre henne i tillegg, for det eksemet var ikke pent.

Vi har cosmica Kids sensitive, den er sånn som de blir hvit av, men neste blir en som er lettere å smøre. Mine er store, baby får med fysisk filter når den kommer, men bare 5-6 mnd neste sommer så muligens ikke så mobil, og året etter 1,5 da blir det fysisk filter og klær ja
Har lett etter uv tøy, men fant ikke i hennes str. Vi skal ganske nærme Sverige på ferie så tenkte å se der, får fortsette å smøre med den vi har også har vi kjøpt basseng med sånn skyggeting på, så der kommer hun iallefall til å sitte i ro litt :) heldigvis pleier hun å hvile når solen er på sitt sterkeste :)

Jeg kjøpte i str 74 eller noe sånn på Kapp ahl i sin tid til storebror, men det er seks år siden da. De har dog hatt i alle str i de årene jeg har lett, i år har jeg ikke vært der.

Back
Topp