Solkrem til barn med atopisk eksem!

*FruM*

Elsker forumet
Noen som har et godt tips her? Thea blir ofte veldig plaget med eksem etter en dag i sola med smøring av solkrem. Trur det er solkremen hun reagerer på - så jeg trenger tips til en annen vi kan prøve.

Noen som vet?

sjekk test fra grønn hverdag om hvilke tester som ikke inneholder allergifremkallende midler.

den vi har funnet ut som erbest for jentungen er babyline sin
ho reagerer på både comica , nivea og den som kom best ut i test i år.
SÅ vi holder oss til babyline sin for da blirho i hvertfall ikke full av eksem

*jane* skrev:
den vi har funnet ut som erbest for jentungen er babyline sin
ho reagerer på både comica , nivea og den som kom best ut i test i år.
SÅ vi holder oss til babyline sin for da blirho i hvertfall ikke full av eksem

Her er det motsatt. Hun reagerer på Babyline, men ikke på Cosmica. 

Tror man bare må prøve seg fram.. Kanskje det er mulig å få prøver på apoteket?

ænglamarkproduktene (solkrem,såper, oljer,shampo osv t baby og voksne)..de du får i coop butikkene e fri fra alt og e komt ut som best i test faktisk , ingen fargestoffer, ingen alkohol/parfyme osv :) et billig og bra produkt spør du meg som som har atopisk eksem ,samt guttungen

på apoteket her i kommuna anbefalte ho et merke som heiter la roche posey (litt usikker på stavemåten) til barn med atopisk eksem. Dei hadde ikkje dette merket i den kjeden ho jobba så ho bad meg gå til et anna apotek for å få tak det.

link
denne har vi til vår gutt med atopisk eksem

hvite bomullsklær er det beste her, for mine reagerer også på solkrem, uansett merke.
Er veldig greit å prøve å dekke de så mye som mulig til slik at du trenger minst mulig sol-krem. Skal du til utlandet feks, så er saltvann svært lurt, for da blir huden veldig mye bedre, og kanskje du kan bruke litt mer solkrem enn ellers. slik er det her i allefall.

Back
Topp