Solkrem til atopisk baby

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Til dere med atopikere, er det flere som reagerer på solkrem? Frøkna er illrød og helt vablete på ansiktet, lårene og armene etter å ha blitt smurt med solkrem fra vichy og la roche posay... Lurer på om det er solkremen som gjør det, reaksjonen kom hvertfall kort tid etter smøring, og før hun hadde vært i sola.
Ser at kun änglamark, cosmica kids og dermica har bestått årets forbrukerrådtest, noen som har erfaringer med disse?

Sønnen min har eksem og vi bruker apotekene sin «kids» solkrem uten parfyme. Ikke fått noen reaksjoner. Jeg har eksem selv og har brukt den samme solkremen i ansiktet uten noen reaksjon. Så den har fungert fint her :)

Mine liker i hvert fall ikke heller la roche posay.
Bruker cosmica sensitive kids nå, de er 2 og 6 nå da. Er nok viktig å prøve seg fram til en som funker:)

Vi bruker cosmica sensitive kids til guttungen.
Husker ikke hvem vi var igjennom sommeren han var 1 år, men 2 stk som han fikk utslett og ble veldig rød av. Cosmica har vi brukt hver sommer siden, ikke reagert på den.

Vi bruker A-derma Protect AD med 50 SPF. Den er utviklet spesielt for de med atopisk eksem. Kjøpte den på apoteket.
Vi tok gutten vår til hudlege for en måned siden pga. eksemen, og har spurt henne om denne solkremen, og hun sa at den fint kan brukes av babyer fra de er ca. 5 måneder (én gang per dag).

Vi bruker cosmica sensitiv kids på frøkna som har utbrudd av atopisk eksem til tider, og den funker bra :)

Har eksem selv, ikke atopisk, og reagerer veldig på diverse kremer o.l. Har cosmica kids til frøkna, så da bruker jeg like gjernr den samme og har ikke reagert noe ihvertfall :)

Bruker cosmica sensitive kids på frøken med atopisk eksem. Hun reagerer ikke på den.
Men jeg syns den er ganske seig å smøre utover på en krakilsk unge som absolutt ikke vil smøres. Hadde nok vært lettere å få utover en med bedre gli :p
0E76322E-06B2-4794-83BA-FA0E7E6C1834.jpeg

Har atopisk eksem selv og liker godt den til änglamark. Syns den gir mye fukt og er behagelig på huden [emoji4]

Her reagerte eldste kraftig på solkremer so M inneholder octocrylene og salicylate. Han fikk utslett og vabler.

La roche posay var en av de verste å smøre på han.

Det eneste han har tålt er harmoni sin fra vita. Den har også kommet godt ut i flere år

Yngste med atopisk hud bruker dermica sin Kids spray. Den tåler hun

Det er noen stoffer (som de jeg nevnte over her) som kan reagere kjemisk med sol/lys og gi solkremallergi for de som er sensitive.

Skal se om jeg finner igjen linken til deg.

Her er den. Gå inn på de som er i blått
https://hegetunstad.wordpress.com/2010/07/28/solkrem-farligere-enn-sol/

Men er det bra for en baby da? Iht parabener?
For barn ja. Jeg kjøper aldri solkrem med parabener eller andre hormonforstyrrende stoffer. Sjekker Forbrukerrådets tester.

Babyer skal jo helst ikke ha direkte sol eller solkrem generelt. Mi fikk sol og solkrem på seg første gang halvannet år gsmmel.

Hvilket merke har ikke alltid så mye å si. Innholdsfortegnelse er viktigere. Så unngå kjente allergener som feks parfymer, og velg en med fysisk filter (de som skal være hvite), med mindre barnet ikke tåler de spesifikke ingrediensene. Husk å vaske av solkrem hver kveld ved hjelp av dusjolje (slipper å gni).

Den bruker vi og. Men synes ikke du den er veeeeldig seig?
Bittegrann seig men vi har den med turkis kork og en blekksprut på:p finnes en til som det står fysisk filter på og den har jeg ikke kjøpt. Aner ikke om det er forskjellige solkremer for har ikke testet den.

Til dere med atopikere, er det flere som reagerer på solkrem? Frøkna er illrød og helt vablete på ansiktet, lårene og armene etter å ha blitt smurt med solkrem fra vichy og la roche posay... Lurer på om det er solkremen som gjør det, reaksjonen kom hvertfall kort tid etter smøring, og før hun hadde vært i sola.
Ser at kun änglamark, cosmica kids og dermica har bestått årets forbrukerrådtest, noen som har erfaringer med disse?
Har ikke prøvd änglamark men mi reagerer på cosmica og dermica. Vi bruker garner (gikk igjennom testen Ifjord) 30 faktor:)

Her tåler hun kun cosmica kids :)

Back
Topp