Solkrem som gravid

Vintervår

Blir kjent med forumet
Noen som har oversikt over hvilke solkremer på markedet nå som er best om man vil unngå hormonforstyrrende stoffer, miljøgifter, tull og tøys? Har fått anbefalt noe av lege/jordmor? Evt vet hva man skal se etter/styre unna på innholdsfortegnelsen?

Ikke tenkt så mye på dette tidligere, men kjenner ubehaget når jeg drar en random faktor 15 fra Rema 1000 over huden nå, og vi går jo en lang sommer i møte!

Takknemlig for innspill - greier faktisk ikke navigere helt i jungelen av info her :O
 
Jeg sverger til cosmica.
Den har vært best i test i sånne solkremtester. Den kjøpes på apotek.
 
Jeg sverger til cosmica.
Den har vært best i test i sånne solkremtester. Den kjøpes på apotek.

Signerer denne.
Cosmica sine parfymefrie solkremer er min favoritt. Kjøp en hvor det står lotion og ikke cream på, da sistenevnte er veldig vanskelig å smøre ut (men dog veldig fin til mindre områder hvor en er solbrent eller feks nesa).

Bruker også Cosmica på barnet mitt, og mannen som får eksem av svært mange kremer og produkter fikk anbefalt parfymefri Cosmica av hudlege. :)
 
Vi bruker coop sin anglamark alle sammen. Den har scoret bra på solkremtest hvert eneste år. Inneholder ikke masse dritt. Billig er den også. Både jeg og sønnen min reagerer på mange solkremer, men ikke på denne :happy:
 
Cosmica blir brukt av både store og små her :)
 
Vi bruker coop sin anglamark alle sammen. Den har scoret bra på solkremtest hvert eneste år. Inneholder ikke masse dritt. Billig er den også. Både jeg og sønnen min reagerer på mange solkremer, men ikke på denne :happy:

Ja, denne bruker vi forresten også. Funker også på sensitiv hud :)
 
Bruker cliniderm i ansiktet og P20 (merket, ikke faktoren) på resten av kroppen, den er best :D Blir ikke klissete og er vannfast så den sitter lenge på kroppen uansett om man bader/svetter mye.
 
Last edited:
Cliniderm og cosmica. Men denne gangen har jeg reagert på cliniderm da :( jeg er derimot helt hinsides hypersensitov og inngår solkrem så langt det lar seg gjøre.
 
Jeg bruker i år cosmica sin. Kjøpte faktor 30, men ble brent etter ca 30 min i sola, så jeg må nok opp på 50. Har også brukt la'roch posei sin. Den var fin for min sensitive hud, men ansiktskremen reagerte jeg på. Fikk røde prikker og så randt det fra øynene. Bytta til cosmica sin. Den har jeg ikke fått noen problemer med til nå, bortsett fra at jeg har brukt for lav faktor.
 
Har ikke tenkt noe særlig over hva slags solkrem jeg bruker, men det burde jeg kanskje gjort :wacky: Prøver å holde meg unna sola, men jeg har vært flink å huske på å bruke minst solfaktor 30 i fjeset og på armene da!
 
Vi bruker også Cosmica sin med SPF 50. Synes den fungerer fint!
 
Back
Topp