Solkrem for gravide

E89

Betatt av forumet
Oktoberbarna 2021♡
Nå kommer endelig våren og sola blir jo bare sterkere:cheers

Hva slags solkrem skal man gå for til ansikt og kropp? Solfaktor 50 har jeg uansett skjønt er et must, men hvilket merke og/eller innhold er bra nok for å unngå pigmentflekker bl.a?

Bra spørsmål! Dette lurer jeg også på. Har voksen hud, og vil beskytte den best mulig :nailbiting:

Kjøper du europeiske eller asiatiske er du safe, de har beste filtrene på markedet (koreanske og japanske er de mest oppdaterte og beste på både uva og uvb) og er generelt svært stabile. Hvilke merker du velger er opp til deg og dine behov for konsistens/hudtype/lukt, så prøv deg frem eller be om råd på apotek/parfymeri.

IKKE velg solkrem basert på innholdstester, de sier INGENTING om kvaliteten og beskyttelsen på solkremen og de ingrediensene de skaper frykt rundt får du allerede i deg fra sånn ca alt annet som puttes på kroppen. Solkrem brukes så lite sammenlignet med ansiktskrem/dusjsåper/lotions og er så viktig for å unngå pigmentflekker, hudforandringer og kreft at det er IKKE der du skal få panikk. Velg gjerne allergivennlig/svanemerket (personlig unngår jeg parabener siden solkrem er ferskvare) men igjen, ikke les deg blind. Det er grunn til at hudleger ikke anbefaler å se på disse testene som kommer hver sommer....

Personlig er jeg glad i Korres (fantastisk konsistens og lett å smøre ut), Clarins og Bioré. Alle disse har gode alternativer til både kropp og ansikt. Garnier sensitiv er også god til ansikt, bruker både lotion og spray med spf 50 der i fra, sprayen spesielt er genial for å påføre solkrem over sminken utover dagen :)

Jeg kjøper bare 30, jeg, og smører på.. :P
Satser på at det er bedre enn ingenting uansett - og til ungene går det også i 30.
Nå er ikke det noe reellt problem med SOL her enda, dog.

Jeg kjøper bare en som er svanemerket for å minimere skadelige stoffer :) Det er ganske strenge regler for svanemerke på solkrem:)

Her går det i Nivea og cliniderm med solfaktor 50 til ansikt. Cliniderm med pigmentbeskyttelse/hylalaronsyre/rynkebeskyttelse.. Nivea inneholder q10 som antiage.

Er også glad i Nuxe, clarins og rituals sine solprodukter ☀️❤️

Husk å smør deg på brystpartiet også

Bruker La Roche Posay sin solkrem, faktor 50

fant noe om det av forbrukerrådet som det står at det er hormonforstyrrelser i nivea sine. den blå typen

De har egen sensitiv-linje uten parabener :)

Og om du vil unngå de ingrediensene må du sjekke alt du bruker ellers, for sjangsen er stor for at det er i både deo, dusjsåpe, hudkrem og sminke, for det er tillatte ingredienser som brukes i det meste og da er det ikke solkremen som er den store stygge ulven med tanke på hvor lite den faktisk brukes i løper av ett år ;)

Last edited:
Bruker la roche posay faktor 50 som jeg får smøre ca en gang i timen på sommeren :oops:
Men nå er jeg veldig hvit og blir lett solbrent så før ble jeg solbrent uansett hva nesten.

Merker at sola her ihvertfall har begynt å ta i litt så må få kjøpt meg mer snart, enklere med ungene som tåler alt mulig selv om vi pleier å kjøre Vichy på dem også faktor 50 selv om de ikke er spesielt lyse i huden, men de orker ikke smøre hele tiden oftest.

De har egen sensitiv-linje uten parabener :)

Og om du vil unngå de ingrediensene må du sjekke alt du bruker ellers, for sjangsen er stor for at det er i både deo, dusjsåpe, hudkrem og sminke, for det er tillatte ingredienser som brukes i det meste og da er det ikke solkremen som er den store stygge ulven med tanke på hvor lite den faktisk brukes i løper av ett år ;)

har også allergi og eksem så jeg bruker kun naeutral såpe både på kropp og hår, og deo fra apotek

Her går det i Nivea og cliniderm med solfaktor 50 til ansikt. Cliniderm med pigmentbeskyttelse/hylalaronsyre/rynkebeskyttelse.. Nivea inneholder q10 som antiage.

Er også glad i Nuxe, clarins og rituals sine solprodukter ☀️❤️

Husk å smør deg på brystpartiet også
Hva heter den fra cliniderm?:)

Back
Topp