Soling under graviditet

Bkno2745982

Blir kjent med forumet
Heihei i sommervarmen[emoji272] Jeg vet dette temaet har delte meninger, og skjønner at «alt med måte» prinsippet er sentralt. Men jeg lurer på hvordan dere forholder dere til soling under graviditeten? Dekker dere til magen? Tar pauser? Smører magen ekstra godt? [emoji295]️[emoji4]

Jeg soler meg så lenge jeg føler meg komfortable. Kjenner jeg at det blir ubehagelig så gir jeg meg [emoji4]

Jeg ligger ute i solen så lenge jeg orker jeg! Ikke dekker jeg til magen heller. Hun er en aktiv baby, så bekymrer meg ikke.. jeg blir helt sinnsykt brun! Må være pga hormoner?

Jeg er ute så lenge jeg orker. Og det er ikke i direkte sol så lenge av gangen. Kjenner det er mindre varme som skal til nå før jeg føler meg for varm. Skyggen er min venn. [emoji950]
Smører meg som alltid med faktor 30. Blir lett solbrent.

Heihei i sommervarmen[emoji272] Jeg vet dette temaet har delte meninger, og skjønner at «alt med måte» prinsippet er sentralt. Men jeg lurer på hvordan dere forholder dere til soling under graviditeten? Dekker dere til magen? Tar pauser? Smører magen ekstra godt? [emoji295]️[emoji4]
Pga begynnende pigmentflekker blir det særs lite tid tilbrakt i solen for min del.. [emoji21]
Uavhengig av dette hadde jeg ingen planer om å sole meg i gravid tilstand. I alle fall ikke magen pga fare for overoppheting av lille tulla.

Smører kroppen med solfaktor 30, og ansiktet med 50. Dekker til magen når jeg merker at den lille blir veldig aktiv. Tar det som et tegn på at det er for varmt der inne. Orker ikke å være så mye i sola som gravid, så til nå har det ordnet seg selv.

Jeg er ute så lenge jeg orker. Og det er ikke i direkte sol så lenge av gangen. Kjenner det er mindre varme som skal til nå før jeg føler meg for varm. Skyggen er min venn. [emoji950]
Smører meg som alltid med faktor 30. Blir lett solbrent.

Samme som meg!! [emoji28] Har også en veldig aktiv 1,5åring, så blir ikke mye soling uansett, men ute er vi jo masse nå i finværet.. Ble nettop solbrent på leggene av alle ting, så viktig å smøre seg! [emoji4]
Skal ta spraytan før bryllup i juni og ferie i august, så kan jeg heller holde meg i skyggen istedet for å jakte på brunfargen som jeg somregel ikke får likevel.. [emoji85][emoji28]

Jeg spurte jm om dette på kontrollen og hun sa at det kan være direkte skadelig for fosteret om man ligger i solen for lenge (og det behøver ikke å være lange tiden). Dette fordi fostervannet blir utolig varmt og det tar lang tid å kjøle ned igjen. Så en 5min pause i skyggen hver 2. time er desverre til ingen nytte.. Et foster har jo ikke muligeten til å svette eller å "stikke av".. Hun sa at litt soling av magen i _korte_ intervaller er ok (da med høy solfaktor), men det beste er å dekke til magen. Man kan ikke merke på fosteret når fostervannet blir for varmt så er ikke så lett å stoppe i tide akkuratt. Jeg tar derfor alle forhåndsregler og soler meg bare med magen tildekket (ofte av en våt og kald klut/håndkle) :)
Vet at det kan virke overdrevent, men når jm sier at det kan være farlig så stoler jeg heller på henne enn på andre "det har gått bra med" :p

Jeg blir fort brent og får pigmentflekker, så ligger ikke å soler meg. Sitter gjerne ute med overkropp i skygge eller ihvertfall med litt klær og solhatt, men orker ikke mye direkte varme.

Skal til syden om fire uker, så da blir det nok bruk av parasoll til solsenga og hyppige dukkerter!

Jeg spurte jm om dette på kontrollen og hun sa at det kan være direkte skadelig for fosteret om man ligger i solen for lenge (og det behøver ikke å være lange tiden). Dette fordi fostervannet blir utolig varmt og det tar lang tid å kjøle ned igjen. Så en 5min pause i skyggen hver 2. time er desverre til ingen nytte.. Et foster har jo ikke muligeten til å svette eller å "stikke av".. Hun sa at litt soling av magen i _korte_ intervaller er ok (da med høy solfaktor), men det beste er å dekke til magen. Man kan ikke merke på fosteret når fostervannet blir for varmt så er ikke så lett å stoppe i tide akkuratt. Jeg tar derfor alle forhåndsregler og soler meg bare med magen tildekket (ofte av en våt og kald klut/håndkle) :)
Vet at det kan virke overdrevent, men når jm sier at det kan være farlig så stoler jeg heller på henne enn på andre "det har gått bra med" :p
Det samme har jeg lest og blitt fortalt.
Går mer enn gjerne blek inn i høstmånedene så lenge lille har det godt der inne. [emoji4]

Er ikke generellt glad i å sole meg men tenker at jeg lilevell kommer til å være endel ute i solen i løpet av sommeren, kommer til å ta forhåndsregler som å smøre godt med fakyor 30 og 50, har brukt solhatt for å skjerme ansiktet litt ekstra, og Unngår kanskje å sitte pal i sola når solen er pp sitt høyeste og varmeste på dagen, på de tidene sitter jeg fiiint i skyggen.

Jeg ligger ute i solen så lenge jeg orker jeg! Ikke dekker jeg til magen heller. Hun er en aktiv baby, så bekymrer meg ikke.. jeg blir helt sinnsykt brun! Må være pga hormoner?

Jeg ble skremt av hvor fort brun jeg ble, etter kun noen timer i solen [emoji295]️[emoji85] lurte også veldig på hvorfor jeg ble så fort brun nå, fant ut det er pga økte pigmenter i huden relatert til hormonendringer. Blir fort brun til vanlig også, me ikke i nærheten av dette! Så deilig med en fin tjukk brun bollemage [emoji7][emoji1305]

Jeg har også blitt veldig brun i år. Var en uke i Kreta, men er fan av skygge. Har barn fra før, så egentid til å ligge å steke prioriteres ikke. Men er jo mye ute.

Jeg ble skremt av hvor fort brun jeg ble, etter kun noen timer i solen [emoji295]️[emoji85] lurte også veldig på hvorfor jeg ble så fort brun nå, fant ut det er pga økte pigmenter i huden relatert til hormonendringer. Blir fort brun til vanlig også, me ikke i nærheten av dette! Så deilig med en fin tjukk brun bollemage [emoji7][emoji1305]

Ja det er helt perfekt!![emoji16][emoji16][emoji16][emoji295]️[emoji295]️

Samme som meg!! [emoji28] Har også en veldig aktiv 1,5åring, så blir ikke mye soling uansett, men ute er vi jo masse nå i finværet.. Ble nettop solbrent på leggene av alle ting, så viktig å smøre seg! [emoji4]
Skal ta spraytan før bryllup i juni og ferie i august, så kan jeg heller holde meg i skyggen istedet for å jakte på brunfargen som jeg somregel ikke får likevel.. [emoji85][emoji28]
Det er så lett å bli solbrent når man ikke egentlig soler seg, men «bare er ute» med barna. Før jeg fikk barn var jeg rask med å slenge meg nedpå så fort det ble litt sol, og da husket jeg å smøre meg. Nå er det så mye mer fokus på at datteren skal smøres, og så glemmer jeg meg selv litt. Blir heldigvis sjelden brent. Ikke vært det i hele mitt voksne liv.

Meh, er ikke noen fan av å ligge rett ut og sole seg. Blir ikke brun uansett, bare svett og ubekvem :D Liker meg best i skyggen, og skal i alle fall holde meg der mye av tiden når jeg leser om hvordan mye soling kan påvirke babyen!

Springer som regelt etter en 2 åring når jeg er ute, så blir ikke så mye av å ligge å sole seg..
Men jeg smører meg med solfaktor 30 når jeg er ute :)

Back
Topp