Soling og graviditet

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Å sole seg i solarium eller ute under åpen himmel er omstridt blant ekspertene enten du er gravid eller ikke. Vi vet at for mye sol kan være skadelig for huden. Mange kvinner merker at huden blir mer følsom under graviditeten, og at de blir lettere brent. Derfor bør du ta enkelte forhåndsregler før du nyter strålene.

Les artikkelen her http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Er-det-farlig/Sol-og--under-graviditeten/

Liker du å sole deg?

Nei huff... liker å være på stranda er par timer, kanskje lese litt og titte litt, men har det best under en parasoll :) Blir så fort brent uansett at jeg gidder ikke gå rundt å flasse/klø hele tiden. Så blir heller litt selvbruning på legga til spesielle anledninger :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ja...liker egentlig å sole meg, men blir lett brent og må bruke høy solfaktor. Nå mens jeg er gravid så blir jeg så fort altfor varm og orker ikke for mye sol. Blir mest skygge på meg på de varme dagene :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Liker å sole meg, men smører meg med høy faktor også har jeg en spayflaske med vann som jeg kjøler meg ned med :-) orker ikke å ligge i sola i mange timer, men litt må jeg da :-)

Elsker å sole meg vanligvis . Blir fort brun, aldri brent. Passelig flink med solkrem da XD ... Men under graviditeten nå så takler jeg ikke varmen så bleikere sommer har jeg ikke sett siden jeg ventet førstemann :-P

Veldig glad i å sole meg, men i korte perioder av gangen. Litt skygge og bading lindrer varmen:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Er bleik i sommer jeg også :P Tåler ikke varmen like godt som før!

-Fra appen-

Jeg er alltid bleik, og uansett hudfarge så skal man bruke minimun solfaktor 15.For selv om man blir brun og ikke brent så skader man dessverre huden... Jeg merker selv at jeg har hatt tendens til å få fort farge, har vært brent en gang i sommer, etter det har det vært solfaktor 30 og hyppigere smøring.

Back
Topp