Solid, men liten reisevogn

Gulli

Første møte med forumet
Hei.
Vi skal reise til varmen i sommer med et barn på ca ett år. Hadde opprinnelig tenkt meg en babyjogger city mini til turen, men så har jeg lyst å ha barnet vendt mot meg. Vanligvis hadde jeg syns det hadde gått greit uten, men når vi skal være i varmen over lengre tid, vil jeg ha mulighet til å følge med på barnet, om det har det greit, får sol på seg osv. Vi har britax go next her hjemme, så alternativet er ta den med, men det er ganske stor sammenlagt. Har noen tips til en mindre vogn (sammenlagt), hvor barnet kan vende mot den som triller? Noen av vognene jeg har sett er så åpne, og "nakne". Hadde vært kjekt om barnet får ligge under en stor skygge for å ikke være så mye i solen, mens vi triller. Trenger ikke være en knøttliten reisetrille, men mindre enn britax go nexten som jeg syns eg ganske stor sammenlagt.
Håper på gode tips :)

Quinny zapp xtra 2 brukte vi til det formålet for noen år siden. (Muøig den har kommet u enda nyere versjon eller at bedre ting finnes nå) Man må ha teppe over bena eller en ekstra parasoll for å dekke alt, men den har stor kalesje og er liten sammenlagt.

Bugaboo bee3 er nok en vogn som passer bra på Sydenfortau og kjøpesentre.

Vi har mountain buggy nano. Går som håndbagasje på fly, veeeeldig greit, har kjøpt uv nett som hører til

Vi har mountain buggy nano. Går som håndbagasje på fly, veeeeldig greit, har kjøpt uv nett som hører til

Den passer nok i hylla, men den er større enn reglene tillater, så kan nektes å ta ombord, greit å være oppmerksom på. Babyzen er litt mindre sammenlagt, også den 4 cm for bred, men resten av målene er innafor! Men den aller aller minste vogna er vel GB pockit, den er langt innafor bagasjereglene! :)
(SAS og Norwegians regler, vel og merke)

Last edited:
Har flydd 8 ganger med nanoen. 3 ganger ble innsjekk personalet med oss inn i kabinen for å faktisk se at den gikk i hylla. Da var det ingen problem:) fant ut etterhvert å bare ta på reisetrekket på vognen før vi gikk om bord, da ser en ikke så godt d er en vogn og vi slapp alt styret;)

Har flydd 8 ganger med nanoen. 3 ganger ble innsjekk personalet med oss inn i kabinen for å faktisk se at den gikk i hylla. Da var det ingen problem:) fant ut etterhvert å bare ta på reisetrekket på vognen før vi gikk om bord, da ser en ikke så godt d er en vogn og vi slapp alt styret;)

Ja d vil nok som oftest gå, heldigvis! uansett greit å vite hvilke regler som gjelder da... Blir den målt eller noe risikerer man å ikke få ta den med ombord, liksom!

Back
Topp