Solhatt/caps

Hønemor87

Gift med forumet
Januarlykke 2020
Bruker alle det hele tiden ute på de små barna? Jeg har ikke brukt det. Og forstår ikke helt hvorfor det skal være sånn absolutt nødvendig? Har ei jente på 1 år...

Bruker det pga at faren for solstikk er mye større hos små barn/babyer. Den går ofte av (har en jente på 1,5 år), men prøver å få den på igjen slik at hun ikke går så lenge uten med direkte sollys.

Jeg har ikke brukt i dag. Er første dagen med veldig mye sol. Men jeg har fuktet håret hennes mange ganger for dagen for å kjøle ned. Men mamma var veldig på at jeg MÅ bruke solhatt. Har rett og slett bare ikke falt meg inn, derfor jeg er nysgjerrig...

Vi bruker det mye, siden mine to har vært bærebarn og ikke vognbarn, da gir en solhatt god skygge og skjerming til ansikt og nakke. Greit siden de små ikke bør ha så mye direkte sollys :) Og i sterk varme som vi har nå er hodeplagg lurt på både store og små uansett :)

Bruker mye caps på eldste og solhatt på yngste ja. Både for å beskytte hodebunnen mot sola og for å skjerme ansiktet.. synes jo selv det er deilig med skygge i ansiktet så da tenker jeg at barna også synes det. Er ikke like flink å bruke solbriller på dem da..

Bruker det kun når hun bæres i sele/sjal, frøkna er 11 uker så begrenser seg hvor stort behov det er. :)

Prøver å bruke det, men den går av fortere enn jeg rekker å ta den på. :eek: (11 mnd)

I dag når vi var ute i «ekstrem» varme tok jeg vann i håret på han flere ganger, for hatten er bare ikke i nærheten av godkjent.

Bruker både caps og solhatt for å unngå solstikk og beskytte øynene (de nekter solbriller). Synes selv det er avkjølende med noe på hode i denne varmen

Bruker det pga solstikk, generelt gi skygge og fordi de ikke alltid har på solbriller :) hadde bærevesken det første året, så da måtte de også ha solhatt :)

Bruker fortsatt solhatt/caps ved sterk sol. 2 år gammel nå. Det er veldig viktig å beskytte øyne og hud

Ja vi bruker det når vi er ute i skarp sollys, både for å beskytte hodebunn mot solbrenthet, og for å skjerme ansikt for sol. Solbriller eiver hun bare av men solhatt og caps aksepterer hun:-)

Har ikke brukt det om det er overskyet og vi bare skal korte ærend inn og ut av bil etc da:-)

Vi bruker det på vår 1 åring når vi er ute uten vogn. Har med knytting ellers hadde den vært rett av igjen. Ser ikke behovet i vogna når vi har kalesjen over han.

Jeg er solgt... Har blitt solhatt I dag. Og hun virker faktisk bedre varmeregulert...

Er interessant å teste forskjellen selv, i slik varme som nå er hatt lurt! Ikke flink til det selv, men når jeg var i mojave-ørkenen for noen år siden i 45 grader var forskjellen veldig tydelig ihvertfall! Lærte det da, Hehe. Og de minste regulerer varme så dårlig, så det er ekstra viktig for de :)

Er interessant å teste forskjellen selv, i slik varme som nå er hatt lurt! Ikke flink til det selv, men når jeg var i mojave-ørkenen for noen år siden i 45 grader var forskjellen veldig tydelig ihvertfall! Lærte det da, Hehe. Og de minste regulerer varme så dårlig, så det er ekstra viktig for de :)
Sant. Hadde egentlig ikke falt meg inn at det var viktig...

Bruker mye solhatt på 1åringen. Mye grunnet at han river av seg alt av solbriller, så det er håpløst. En solhatt kan jeg knyte :) så beskytter det jo hodebunnen også

Jeg bruker det konsekvent på 1åringen min. Det er for å skjerme hodet og skygge i ansiktet, de minste skal jo dekkes til litt bedre enn oss voksne. Men ikke minst er han som 18mnd fortsatt nesten HELT skalla, så om han ikke har solhatt må hele huet smøres inn med solkrem, det prøver jeg å unngå. Han min liker heller ikke å ha sol i øyene, så derfor godtas både hatt og caps og han river det ikke så mye av :)
Har brukt det ute i sola fra han var liten baby.

Bruker solhatt/caps når vi er ute på varme dager, spesielt år det er så varmt som nå.
Den forsvinner ofte av, men trer den på igjen :p
Syns jeg merker forskjell på hvor godt hun takler sol og varme når hun har den på kontra uten

Back
Topp