Solfalmet simovogn

kathrine80

Glad i forumet
Har en svart simovogn som har blitt ganske så grå på toppen av sole...noe man kan gjøre med det eller?

Har hørt at man kan bruke vanlig impregneringsspray (sånn som man bruker til sko, regntøy osv) og spraye på (bruke riktig "farge" da :P), og da skal visstnok kalesja bli god som ny :)
Vet ikke om det stemmer altså, for jeg har ikke fått testa det selv enda.. Men det kan vel ikke skade akkurat, det "verste" som kan skje er jo at vogna blir mer vanntett.. :P

hvor kjøper jeg det?
og hvor mye koster det?

Har sett på Barnas Hus i hvertfall :) ellers vil jeg tippe de har både på sko- og sportsbutikker :)

Vi har akkurat malt en hel vogn vi, med tekstilmaling fra panduro. Prøv det emoticon

Var det vanskelig og male?
jeg leste inne på den malinga, og det sto man skulle stryke med strykejern fra innsiden, hvordan gjorde dere det??

Og blir kalosjon sånn stiv og vond og få opp og ned etter den har blitt malt?

Vi var to innimellom for å holde, men samboeren min klarte å male kalesjen selv. Vi brukte svamp, og pensel innimellom sømmer osv. Men da gikk vi over med svamp etterpå, for det ble best resultat.
Vi brukte hårføner faktisk emoticon Står at man skal bruke strykejern i 5 min, så vi stod litt lenger med hårføneren da. Og ja, den blir litt stiv, men ikke så det er vanskelig å ta kalesjen opp og ned osv da. Men stoffet blir jo stivere.

Back
Topp