Solfaktor i syden?

monaogmini

Glad i forumet
Hvilken faktor bruker dere på barna og på dere selv i syden?

Sitter å skal bestille solkremer nå, og er helt blank på hva vi bør ha.

vi var i tyrkia i den værste varmeperioden...vi brukte 30 vi..han blei ikke så mye som rød en gang :)

Vi brukte 20 og 30 på oss og 50 på ungene.

30 på kidden og så har vi på klær evt drakt når solen er sterkest.
Jeg har vært så mye i tyrkia de siste årene at jeg egentlg ikke trenger noe solkrem lenger.. så bruker stortsett sololje med faktor 3 eller 6

Lillezilje skrev:
Jeg har vært så mye i tyrkia de siste årene at jeg egentlg ikke trenger noe solkrem lenger.. så bruker stortsett sololje med faktor 3 eller 6

Ikke for å krangle, men faktor 3 og 6 er så lite at man like gjerne kan droppe det.

Personlig bruker jeg heller for høy faktor enn for lav, for selv om man ikke blir brent nå kan det hende man angrer når man sitter der som 50-åring med skrukkete lærhud.
Også var det den hudkreften da. Norge ligger på andreplass i verden i hudkreft, etter Australia. De har jo LITT mer sol enn oss, så det burde si noe om hvor dårlige vi er til å beskytte oss...

Løvesnuppa skrev:
Lillezilje skrev:

Ikke for å krangle, men faktor 3 og 6 er så lite at man like gjerne kan droppe det.

Personlig bruker jeg heller for høy faktor enn for lav, for selv om man ikke blir brent nå kan det hende man angrer når man sitter der som 50-åring med skrukkete lærhud.

Også var det den hudkreften da. Norge ligger på andreplass i verden i hudkreft, etter Australia. De har jo LITT mer sol enn oss, så det burde si noe om hvor dårlige vi er til å beskytte oss...

Ja det er vel helst strålene vi smører oss for. Og jeg trodde før at man ikke ble brun av for høy faktor, men der tok jeg feil. Jenta mi brukte 50 og var en del i vann og på land og ble kjempe brun og fin og selvfølgelig beskyttet av UV strålingen.Smørte hele tiden. faktor 50 er ikke vannbeskytta , så en må smøre etter hver bading, det er viktig:)

Da vi var i Tyrkia i den varmeste perioden brukte vi 20-30 på lillegutt, og 15-20 på oss selv. Ble ikke antydning til brent en gang, bare gode og brune :)

Bruker stort sett 50 til jenta og meg. Tenkte at vi skulle prøve på 30 i år.

Jeg har angst for hudkreft, og vil ikke at verken jeg eller jenta mi (eller mannen min for den saks skyld) skal få det.

Vi har også hver gang vi har vært i utlandet brukt UV-drakt i tillegg til krem, siden det er lettere med en t-skjorte og shorts, og mindre å smøre på nytt og på nytt.

Vi bruker stortsett 30 og 40. 50 på utsatte plasser pluss i ansiktet mitt (digg pigmentflekker sist jeg var gravid). Jeg blir vledig lett brun og aldri brent, men smører meg selvsagt med høy faktor for å forhindre senskader som hudkreft og masse rynker! I år har jeg kjøpt sololje med faktor 40! Skal prøves når vi drar til kreta om to dager.

30 på ungene og mannen. UV klær mens de bader. 20-15 på meg som tåler som mye bedre. på grunn av en annen hudtype. 

Vi var i Jordan for to uker siden, brukte 30 på 3åringen, 15 og 8 på meg selv, og sambo som er lys i huden brukte 30 og 15. På lillesnuppa på 3 mnd smurte vi armer og ben med 30, men hun var jo ikke oe særlig i sola da...Ingen av oss ble solbrente hvertfall.

Bruker 30 på guttungen. Og evt uv-drakt eller t-skjorte. Faktor 50 styrer jeg unna.

På meg selv bruker jeg faktor 20 eller 30, avhengig av grunnlaget jeg har.

Back
Topp