Solfaktor - barn og syden?

Tredjemannpåvei**

Forelsket i forumet
Vi reiser til Tyrkia snart. Var i syden i fjor og brukte faktor 50 på datteren min. Da jeg kom hjem fikk jeg beskjed på at det var for høy faktor og at det hadde holdt med faktor 30 til henne.. var noen som sa noe om at huden ikke fikk puste..... [8|] Noen som har noen gode råd å komme med?

vi brukte også 50, og huden var fin den, og hun var vell en av de bruneste av oss på hjemreisedagen. Men ikke så mye som en cm på hele ungen var brent... her hjemme bruker vi 30. Er livredd for å brenne de, for jeg er av type bleik, nesten blå, og vet godt hvor vondt det er å være solbrent[&:]

Jeg ville prøvd meg frem litt, begynt på 30-40 en plass ..
du ser jo fort om hun begynner å bli rød, å blir hun det så øker du den seff..

jeg bruker 15 på gutten min hjemme, å tror ikke han hadde trengt mer enn 20-30 i syden..
(men nå er han halvt mexicansk da, det har kanskje litt å si) [:)]

Uv-drakt anbefales! Brukte det på minsten i syden og kan ikke annet enn å si LØP og KJØP![:D]

Ellers så bør det holde med solfaktor 25 men da huske på å smøre OFTE!

Og selvfølgelig.. siesta midt på dagen! - det vet du jo sikkert[:)]

Vi brukte 50 da snuppa var 6 mnd i syden. På sen ettermiddag 30.
Bruker 30-50 her i Norge også, eller uv-klær når det passer seg slik.

Jeg er hvitere enn hvitest og faren er sør-amerikaner.
Tar ikke sjansen på at hun har hud etter meg.

Forresten så har innholdet i solkremen noe å si [:)] Grønn hverdag har solkremtest med info

Vi brukte 30 på snuppa når vi var på Kreta for en ukes tid siden. Smurte 3 ganger til dagen (noen ganger 4 på f.eks armer og føtter) og brukte uv-drakt på stranden (siden saltvannet gir ekstra effekt i sola).

Back
Topp