Soleksem

Lizz83

Gift med forumet
Snuppa mi har fått soleksem i halve ansiktet (på den ene siden). Det kom i går og regner med at det blir værre. Jeg er også veldig plaget med det når jeg får de første solstrålene på kroppen, men jeg får det stort sett bare mellom puppene og på magen og de områdene kan jeg dekke til for å unngå sol.

Noen som har noen gode råd? Hun blir smurt med solkrem flere ganger om dagen (høy faktor) og har aldri reagert på den solkremen. De er jo veldig mye ute i barnehagen for tiden nå så jeg vet ikke helt om jeg kan forhindre det heller.

Snuppa her var plaget med soleksem ifjor, og fikk litt første dagen ute i sola nå. Det viser seg at det er solkremen hun har reagert på. Har brukt Cosmica sin barnesolkrem på henne, og den tålte hun rett og slett ikke. Nå har jeg byttet til Soltan fra Boots apotek, og soleksemen forsvant omtrent med en gang :) 

Bytt solkrem og se om det blir bedre. Siden det er i ansiktet hun er plaget går det kanskje an å ha på henne en god solhatt, i alle fall mellom kl 12 og 15 når sola er sterkest?

Takk for svar! Jeg så faktisk at det ikke var så ille i dag når hun kom fra bhg som i går. Så jeg skal heller kjøpe ny solkrem til henne hvis det blusser opp igjen. Men det som er rart er at hun har brukt den samme nå i snart 3 år uten å reagere på den.

Back
Topp