Soleksem :(

Lykkelig84

Glad i forumet

Aldri hatt det før..
Er ganske mørk og har lett for og bli brun så eg liker og sole meg;)   MEN,nå når eg er gravid og har sola meg ute så har det ført til at armane mine er full av Soleksem!! Noken som har noken gode tips/råd??

var til legen og fikk en slags rensevæske som lindrer litt,men føler ikkje den hjelper over lengre tid....
Kva bruker du når du får soleksem??
Får ikkje bruke tablettkur pga graviditeten....................

Soleksem og soleksem. Det kalles soleksem, men det jeg har er solallergi. Jeg har veldig lys hud og blir lett brent. Får ikke utslett, men jeg klør noe helt vannvittig. Spesielt på hendene og armene. Klør i flere dager etter 10 minutter i sola uten solkrem. Med solkrem klør jeg også, men ikke like kraftig. Har prøvd det meste av solkremer, betakaroten m.m. Den beste solkremen så langt er Eucerin som selges på apoteket. Den absolutt verste var en fra L'Oreal jeg prøvde i fjor. Klødde enda verre da, så jeg antar jeg ikke tålte virkestoffene i den selv om den var 'spesielt beregnet for solømfintlig hud' Jommen sa jeg smør. Aloe vera lindrer litt, men det som funker best er å dekke seg til, ev. holde seg borte fra direkte sollys over lengre tid. Å gå med hansker midtsommers er i hvert fall ikke noe alternativ ;)

Back
Topp