soleksem, hjelp? :)

HeltPåTur

Elsker forumet
Aprilspirene 2025
tror gutten vår har fått soleksem. Startet i det små, men nå er så og si hele kroppen dekket i prikker, rødhet og huden er helt ru. Tips til hva som kan hjelpe mottas med stor takk! Eksponering fra solen og påkledning vet jeg skal hjelpe, men om der finnes andre tips blir jeg veldig glad! :D

krokkoline skrev:
tror gutten vår har fått soleksem. Startet i det små, men nå er så og si hele kroppen dekket i prikker, rødhet og huden er helt ru. Tips til hva som kan hjelpe mottas med stor takk! Eksponering fra solen og påkledning vet jeg skal hjelpe, men om der finnes andre tips blir jeg veldig glad! :D

ja hjelp.. både jeg og vesla er sånn...

synes det er rart, for det virker ikke som om det klør eller plager han på noen måte da.. men jeg ser liksom ikke helt hva annet det kan være. Kom jo etter denne sterke varmen kom, og det er alt for mye og voldsomt til at det kan være varmeutslett tenker jeg...:)

Jeg har brukt Xylocain salve på meg selv og det funker som bare det for meg.
Pluss dekke til med klær å sånn som du sier.
Kjøpes på apoteket :)
Men vet ikke om det kan brukes på barn... Men det vet nok de på apoteket :)

Gutten min har fått soleksem også, var på apoteket i dag og kjøpte en Aderma kløstillende spray og La Roche-Posay solkrem for sensitiv hud =) 

Her får ene jenten eksem hvis hun bruker Nivea sine kremmer, så kanskje det kan hjelpe å bytte krem ja

Jeg har en som ikke tåler alt av solkrem. Får soleksem på hele overkroppen.
Ifjor og iår har vi brukt piz buin allergy, den skal være god mot soleksem. Han er full av soleksem nå :/
Så nå veit jeg ikke. Han klør ikke. Men får bare prøve meg fram hva han tåler igjen.

Babyline sin tålte han tidligere ihvertfall.

Back
Topp