Solbriller til salgs

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
En full eske solbriller selges, sammen med parasoller, uv-telt, solskjermer, hagemøbler, strandleker og sommerklær. Kan eventuelt byttes i regnklær. emoticon

Ok, jeg er litt værsyk. Jeg er veldig glad for å ha flyttet tilbake til vestlandet, men jeg savner klimaet i Vestfold. Mulig jeg spurte om dette i fjor også, men hvor får jeg kjøpt regnvotter til meg selv? Barna har, men jeg har ikke funnet ennå. Og er det noen regler for hvordan regnklær skal vaskes? Blir de ødelagt av for mye vask? Regndressen min har allerede begynt å lekke, og jeg har vasket i stykker et par støvler for Felix.

Hehehe, må le litt nå ja. 
Men du, Reima sine regnvotter er ganske store. Husker ikke størrelsesintervallene, men da jeg jobbet på Reflex i fjor husker jeg at vi fikk inn rimelig store regnvotter som nok kan passe til en voksen med ikke så altfor store hender. 
Se om de passer til deg =) 
Jeg er forsiktig med å vaske regntøy, om det holder kjører jeg det bare på skylle program. Ellers vasker jeg det på skånsomt og gjerne bare med milo. 
Tror IKKE det er lurt å bruke tøymykner hvertfall. 

Takk, da skal jeg prøve votter på babybutikkene. 

Jeg har vasket alt regntøyet på 60 grader flere ganger, er redd for at det ikke tålte det. Har vært rask med å kaste både regndresser og støvler i maskinen etter bondegårdsbesøk, og støvlene til Felix har vel fått noen runder i maskin ellers også. Jeg skal prøve å bare sette på skylling når det ikke er fullt av kuskit i alle fall. :P Jeg bør kanskje kjøpe meg en tykkere regnedress uansett, husker jeg hadde en solid en fra felleskjøpet da jeg bodde her sist, og hadde utendørs jobb...

Ja de tynne regndressene tåler ikke så mye i lengden. 
Men jeg tror 60-vask er litt drøyt for det materialet. Og møkka legger seg vel bare utenpå uansett, så jeg tror ikke det er nødvendig heller. 
=)
Støvler har jeg bare overflatevasket, gjerne med en gammel oppvaskkost :-p

Skikkelig kjedelig med masse regnvær :( Her har kulda satt inn for fullt, så er ikke akkurat bruk for sommerting her heller :) vi får bare stålsette oss på en lang vinter :)

Vet ikke ang votter, men det burde jo egentlig være for voksne også :) kanskje du passer i den største barnestørrelsen? Hvis de har str. 16 år eller noe?

Det har jeg i et par skivotter nemlig og de passer bra :)

Jeg burde egentlig ikke klage, for jeg slipper i det minste å stålsette meg for en lang vinter. Her regner det stort sett hele året. 

Det virker som om regnvotter bare er beregnet for barnehagebarn? Jeg har bare hastet gjennom noen få butikker hittil, men de fleste merkene går bare til 6 eller 8 år. Det største jeg har funnet hittil er str 10 år på cubus. Reimavottene her gikk bare til 8 (7-9) år. Jeg tror jeg også fint kunne brukt 16 år. Jeg forstår godt at skolebarn ikke har bruk for sånt, men i det minste burde barnevognprodusentene solgt slik til mødre som triller mye vogn. Jeg har voksenhansker som liksom skal være vanntette, men som selvfølgelig ikke er det, så jeg gidder ikke kjøpe flere slike. 

Se på størrelsesguiden til Reima her:
Reima
Hvis det var størrelse 8 du så, så ser du at det ikke går på alder på Reima sine klær.
Jeg husker ikke om det var 8 eller 10 vi fikk inn i butikken i fjor, men de største var hvertfall STORE og passet nesten meg som har klubbete hender 

Nei, det var nok reima str 4, i alle fall 7-9 år, som jeg oversatte til 8 år. Kanskje jeg bør sjekke flere barnebutikker da, kanskje de tar inn forskjellig. Jeg har ganske smale hender, så store barnevotter burde gå fint. Jobber du i butikken fremdeles forresten?

Jeg forstår egentlig godt at butikkene ikke tar inn. Dersom noen hadde foreslått regnvotter da jeg var 14-15 år hadde jeg ikke forstått poenget heller. Sikkert ikke det helt store markedet.

Back
Topp