Solbriller til baby

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Når er det vanlig å begynne med solbriller? Tenker at vi kommer til å ha henne en del i bæresele i sommer, og det blir jo sterkt lys selv om man har solhatt.
Hvor små kan de være? Og hvor kjøper man de minste (og beste)?

Eg kjøpte noen eg har brukt fra 11 mnd. 300 kr på brilleland. Med strikk bak. De virka kjempe gode og sku vist være et bra glass i også, som var bra for øynene. Veldig tøyelige va de og. Så de ikke blir ødelagt bare han drar litt i de. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

min hadde solbriller i påska i fjor (født i oktober, altså 6mnd ca). da brukte vi de du får kjøpt på apoteket med strikk og borrelås rundt hodet :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hadde og de med strikk på til minsten da han var rundt 8-9 mnd. Kjøpte de på apoteket :)

Kjøpt våres på barenevognhuset rudo, retro heter de :)

Englemamma & mirakelmamma ♡⚘ fullammer min vakre skatt, og uten prevansjon. Håper på ett 2015 mirakel barn ♡☆ - ute og nyter fin været

Vi kjøpte babybanz tror jeg de het på apoteket, han fikk de da han var på fjellet 6 mnd gammel

Lurt å begynne tidlig sånn at de blir vant til det ;-)
Det er faktisk større sjanse for små barn å bli solbrente på netthinnen enn oss voksne fordi øynene ikke er "herdet" hvis jeg kan si det sånn.

Vi har to barn nå som er avhengige av solbriller og knapt går uten nå fordi de er vant til solbriller.

Brukt babybanz eller fra apoteket til dem.

Men hvis du googler solbriller til barn kommer testen fra foreldre &barn opp som omtrent første. Der ser du hvilke som er best ;-)

Jeg kjøpte nye til frøkna på specsavers til 295,- på lørdag. Myke og tøyelig og håper de tåler litt røff bruk ;-)

Det viktigste er at brillene er CE-merket.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Lurt å begynne tidlig sånn at de blir vant til det ;-)
Det er faktisk større sjanse for små barn å bli solbrente på netthinnen enn oss voksne fordi øynene ikke er "herdet" hvis jeg kan si det sånn.

Vi har to barn nå som er avhengige av solbriller og knapt går uten nå fordi de er vant til solbriller.

Brukt babybanz eller fra apoteket til dem.

Men hvis du googler solbriller til barn kommer testen fra foreldre &barn opp som omtrent første. Der ser du hvilke som er best ;-)

Jeg kjøpte nye til frøkna på specsavers til 295,- på lørdag. Myke og tøyelig og håper de tåler litt røff bruk ;-)

Det viktigste er at brillene er CE-merket.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Akkurat nå er hun så liten at jeg tenker det aller viktigste er at de passer:) Har sett litt på nettet, og det virker som det er vanlig at den minste størrelsen er 0-2 år. Hun er jo bare 3 måneder og har ganske lite hode:) Men hvis det bare finnes 0-2 år så kan vi jo like greit kjøpe og så bruke de neste sommer hvis de ikke passer. Eller til vinteren kanskje:)

Akkurat nå er hun så liten at jeg tenker det aller viktigste er at de passer:) Har sett litt på nettet, og det virker som det er vanlig at den minste størrelsen er 0-2 år. Hun er jo bare 3 måneder og har ganske lite hode:) Men hvis det bare finnes 0-2 år så kan vi jo like greit kjøpe og så bruke de neste sommer hvis de ikke passer. Eller til vinteren kanskje:)
Er viktig med CE-merkingen, for er de ikke det er det ikke garantert at de ikke slipper gjennom uv-strålingen fra sola. ;)

Vet ikke om det finnes fra 0-2 år, men jeg hadde tidlig på mine barn.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Vi har fra apoteket, 0-2 år, men de har stang til bak øret og så strikk rundt. Han er ikke noe glad i å ha de på, så de blir ikke mye brukt. Han river de av så fort de kommer på. I dag tror jeg han glemte at de var på og da fikk de bli der:-P de er litt store til han enda han snart er et år. Går med caps el lue da:-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi har fra apoteket, 0-2 år, men de har stang til bak øret og så strikk rundt. Han er ikke noe glad i å ha de på, så de blir ikke mye brukt. Han river de av så fort de kommer på. I dag tror jeg han glemte at de var på og da fikk de bli der:p de er litt store til han enda han snart er et år. Går med caps el lue da:)

Kanksje lurt for meg å begynne før hun lærer seg å ta de av da. Nå er hun for liten til å ha egen mening:)

Kanksje lurt for meg å begynne før hun lærer seg å ta de av da. Nå er hun for liten til å ha egen mening:)
Ja kan nok være det:-) det gikk helt fint i starten, begynte da han var rundt 8mnd kanskje. Men når han skjønte at han kunne ta de av så var det ikke populært å ha de på:-P nå må jeg avlede etter de er tatt på. Hehe

Forresten så kom hm sine solbriller godt ut ift dyre merker .. de kostet kun 49 kr, så jeg for litt siden :-)
Så det trenger ikke koste skjorta ;)

Kjøpte tøffe lyseblå til veslegutt på apoteket;):D

Forresten så kom hm sine solbriller godt ut ift dyre merker .. de kostet kun 49 kr, så jeg for litt siden :-)
Må bli litt større før hun kan bruke de da:) Er bare 3 måneder;)

Men var det ikke noe med at de ikke er ce-merket?
Da hadde de kommet til topps hvis de var det?

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Back
Topp