Solbrille for babyer - hype eller reelt?

Mine hadde det, men umulig å få de på. De reiv det bare av seg. Men jeg synes det er lurt å bruke det, bare babyen er samarbeidsvillig:P

Spørs hvor man skal være (og på hvor sensitiv babyen er). Det kan være mye reflektert sol selv i skygge, som på en lys strand eller i påskesolen med snø på fjellet.

Diskuterer med mannen min, er det vits å kjøpe solbriller til baby på 6mnd? Hva mener dere?
Jo, det er vits i det, men en del peller de av da. Det kan være fryktelig lyst, enten pga snø eller vann som reflekterer, eller om våren når alt er så blasst og det ikke er blitt grønt og litt "mørkere" ute. Det er ubehagelig til ungene når det er så lyst ute, selv om de minste sitter mest i skyggen og gjerne også har solhatt eller noe. I tillegg er det jo i grunn ikke bra for øynene med mye uvstråler, så solbriller beskytter jo mot det.

Hatt det til alle 4 her. Noen er mer gale på å rive dem av enn andre, men med en mamma som ikke gav seg, hadde alle dem på en stund av og til i alle fall. Kjekt for alle strålene de slipper på på øynene, tenker jeg. Gode de fra apoteket.

Ja det er viktig å beskytte øynene når man er ute.

Mine har hatt solbriller og det har gikk veldig bra, men måtte ha med bånd rund hodet ellers rev de den bare av.
Har faktisk et bilde av eldste hvor hun leker i snøen med dem, var under påsken og hun var ca 10 mnd da.

Hvis baby godtar det så ja. Noen bare river det av, så da får man prøve å skjerme på andre måter.
Jeg har selv veldig sensitive øyne og må bruke solbriller selv om det er overskyet. Så lenge det er veldig lyst ute så klarer jeg ikke å ha øynene åpne :hilarious:
Og det er ikke bra for øynene å ha alle uv strålene på seg, og babyer har ikke helt lært å ikke se rett på solen, så det er enda viktigere å beskytte de med solhatt, vogn med god kalesje og solbriller om de godtar det.
Det er også mye UV stråler som kommer ned selv om det er overskyet

Vi brukte det såvidt fra babyen var rundt ett år og skulle bevege seg rundt i sola selv. Men jeg så jo ikke øynene til babyen og synes ikke det var så lett å kommunisere, har jeg blikkontakt nå eller ikke? Så det ble ikke mye brukt, ble litt den sommeren han var 1,5 år. Foretrekker likevel heller en stor og god solhatt.

Ja, det er nødvendig med solbriller for å beskytte barnas sensitive øyne. Men på små barn er det bedre med solhatt fordi den sitter bedre på etter min erfaring :)

Vi brukte det og han rev de av men jeg var staere. Og det gikk bedre og bedre. Jeg tenker det er lurt å venne de til det så fort man kan da det er viktig❤️

Vi kjøpte det men ble revet fort av ja så det var et helt unødvendig kjøp, vi kjøpte heller fler typer solhatter med knytting:-)

Bruker solbriller når vi triller. Han liker jo å sitte oppreist og er helt umulig å ha han i skygge fra kalesjen hele tiden. Veldig greit med solbriller da:)

Også er de jo hysterisk artig å ta av og kaste i grøfta 500 ganger. Mulig jeg skal se meg rundt etter andre solbriller...

Det er akkurat det som er vårt problem, i vogna får hun sola i øynene hele tiden. Vi bor jo på det jeg liker å kalle havbunnsslettene i Nederland, så sola står laaaaaavt på himmelen både morgen og kveld. Og ettermiddag og formiddag. Kalesjen hjelper ikke der. Og en solhatt hjelper jo ikke når det er kaldt og sol og hun må ha lue på... Meh. Vanskelig!

Det er akkurat det som er vårt problem, i vogna får hun sola i øynene hele tiden. Vi bor jo på det jeg liker å kalle havbunnsslettene i Nederland, så sola står laaaaaavt på himmelen både morgen og kveld. Og ettermiddag og formiddag. Kalesjen hjelper ikke der. Og en solhatt hjelper jo ikke når det er kaldt og sol og hun må ha lue på... Meh. Vanskelig!
Da ville jeg prøvd forskjellige typer solbriller altså :)

Brukte det sjeldent på den alderen, var i skyggen og brukte solhatt mest. I vogna har vi brukt tinkafu solskjerm :)

Back
Topp