solbrend

1rosa+1til?

Elsker forumet
noen som har ett godt råd for å dempe kraftig solbrendhet??? jeg smurte meg med faktor 20 føre vi dro på stranda. Sånn til barn som er vann fast... Og jeg vassa bare litt... Og vi var på stranda i 2 timer og jeg smurte meg litt på stranda oxo... Menhar blitt så sykt sølbrend på skuldrene og puppene[:(] og det gjør jo såååå vondt [&:]

Har smurt meg inn med alovera olje... Men den virker vis ikke[X(] Svir og brenner helt sykt....

noen tips?

har ingen tips annet en det du har gjort jeg, håper noen har råd til deg

Kulde krem skal være bra. En tjukk krem som du smører på uten å smøre det "inn" i huden. Annet enn det er det desverre ikke så mye du kan gjøre:S

LAVENDEL OLJE[:D]
fåes kjøpt på helsekosten.
og avkjøling i dusjen i over 30 minutter på middels lunkent vann. '(ikke varmere enn normalt som du dusjer i, og lavere tepmereatur. )

yoghurt...hehe[;)]

kan fortelle litt om lavendel oljen:
lavendelet virker beroligende på huden som en naturlig lokal bedøvelse. den går raskt inn i huden.
og du sover EKSTREMT godt om natten
så verdt å strø litt i sengesettet og
[;)]

jeg annbefaler det virkelig..
brukte lavendel på mine andre gradsforbrenninger jeg fikk i pinsen i fjord (sol+isbane=100% refleksjon ovenfra og nedenfra)
og huden min har aldri vært bedre.

alovera gele , får kjøpt den på rema 1000 og coop  den brukte jeg i fjotd mår jeg ble solbrent o, det kjøler kjempe bra og om du har en vifte så kan du legge en kald våt gassklutt over å stå foran vifta , det lindrer helt sinsykt godt 

j sverger til aloe vera[:)][:)]

ORIGINAL: Superglade

yoghurt...hehe[;)]

Denne har jeg også hørt om. Av typen naturell[;)][8D]

ORIGINAL: litjpi

ORIGINAL: Superglade

yoghurt...hehe[;)]

Denne har jeg også hørt om. Av typen naturell[;)][8D]

prøvde det en gang, endte med at yougurten ikke var å få av etterpå, ble stiv og ekstra sår der jeg hadde smørt.. ikke å anbafale[;)]

har vært på legevakta og fikk en kortison krem jeg skal smøre på de verste områdene i 3 dager... var veldig skeptisk til den. men legen sa den ikke var farlig for foteret i det hele tatt... så da tar jeg sjangsen... og kremen virket med en gang... så skulle jeg bare fortsette med en fet krem...

jeg tåler desverre ikke lavendel:S så det går dersverre ikke gitt...

men jeg har alovera gele...

Back
Topp