Solarium

10&12

Forelsket i forumet
lurer på om man kan ta solarium når man er gravid??[;)]

Javisst, det er helt greit. Men etterhvert blir det jo ganske ubehagelig å ligge flatt på ryggen da...[8|] Da sluttet jeg sist i allefall.
Mannen min har drevet med solsenger i årevis, og det er trygt for barnet. Men selvfølgelig, føles det ubehagelig så gjør en det jo ikke.

trodde det var stråler og greier som var farlig jeg... har ikke tort å gjøre det enda, men er bleik ass:P

Har spurt både lege og jordmor og du kan ta sol men isje i siste trimester for det e så hsrdt underlag og det e isje bra for morkakå sa de te meg..

og sol igjenom magen nei har eg hørt og vis du tror det så kan du jo ha någe øve..

Jeg å har lurt på det samme!? [:)]

Er veldig usikker på om det går bra eller ikke..

Info fra babyverden:

Solarium
Ingen kan si med hundre prosents sikkerhet at solarium er ufarlig for gravide, og dermed fosteret. Selv om det ikke er dokumentert, tyder undersøkelser på at intens eller lengre utsettelse for UV-stråler bør unngås ved unnfangelse og tidlig i graviditeten. Etter de første 12 ukene av graviditeten er alle organene til babyen utviklet, og dermed reduseres risikoen for fosterskader. Bruk derfor solarium med måte.

Back
Topp