solarium??

ozon

Gift med forumet
Har så sinnsykt lyst å ta sol, kose meg litt.. Det er jo bare så deilig![:)] Vet at det ikke er så lurt pga mulihet for mørkere flekker o.l.. men har solt meg en del i sommer å ikke sett noe til det.. Men har hørt at det ikke er så lurt å ligge flat ut på ryggen etter 6. måned... Håper noen kan hjelpe meg, for det frister så enormt!! Hva kan jeg gjøre??[8|]

går det an å ligge på siden i et solarium, eller?[8|]
Er mulig jeg spør teit nå.. men bare lurer..

Jeg sliter med å ligge på ryggen allerede, jeg..

Har egentli ikke peiling... Men er jo like bred begge veier jeg så det burde vel gjerne det..[8|]

Har ikke problemer med å ligge på ryggen, det er bare deilig syns jeg.. Men det er vel noe med at det blir trykk en plass, og babyen kan få litt lite oksygen. Og moren kan besvime eller noe sånt.. Mener på jeg har lest noe der...

Har bare så sinnsykt lyst å ta meg noen små turer i solarium og kose meg litt, men tør ikke vis jeg eller spesielt den lille jenta mi kan ta skade av det.... *snufs*

Jeg har lest at etter 12 uker er det ikke noe skadelig å ta solarium, men det er viktig å ikke overdrive. (pga pigmentflekker)

Takker!![:)] Men vet du hvordan det er med å ligge på ryggen da?

Er litt kjempe bekymra nå......tenk hvis liksom... Det er nok ikke så farlig så jeg innbiller meg...

Jeg hadde ikke tort å ta solarium på noen slags tidspunkt under svangerskapet jeg. Strålingen i et solarium blir mye nærmere enn ved å ligge ute i det fri å sole seg. Ikke vet jeg, men jeg hadde iallefall tatt en samtale med lege/jordmor før jeg la meg i et solarium.

Tror ikke det er noe fare med hvordan du ligger så lenge det ikke føles ubehagelig, for det kan jo være et tegn på at det ikke er bra.

Men jeg har lest at det ikke er noe problem å ligge på magen så lenge det føles greit så da gjelder vel det ryggen og vil jeg tro.

Jeg er 24+3 og ligger fortsatt på magen.

Jeg leide solarium noen uker i juni...det var sån med bare overdel,men det gikk det fint og ligge med en pute i ryggen..ble litt slitsomt og ligge lenge,men gikk ganske greit egentlig:)

Har aldri hørt at det kan være farlig å ligge på ryggen, har selv tatt sol tidligere i svangerskapet og jordmora sa at det ikke var noe fare for barnet, men nevnte det med pigmentflekker... Hvis du selv ikke har problemer med å ligge på rygg, så er det ingenting i veien for at du kan ta litt sol!!

hei!
hvis det er bare brunfargen du er ute etter kan du jo kjøpe en selvbruningskrem.
skader verken deg eller babyen[:D]
der anbefaler jeg loreal kremen ikke sprayen. sprayen blir du gul av. men kremen kan du også bruke i ansiktet.
lykke til med fargen
klemmer fra stine[;)]

Jeg har tatt solarium flere ganger (6ganger tror jeg) Jeg skulle til spania i sommer og måtte ha litt underlag for å unngå å bli rød/solbrent. Jeg ringte rundt til mange leger,sykhus. På Fr.Stad sykhus snakket jeg med en hudspesialist som sa til meg: Kos deg og unn deg litt sol (med måte da så klart) og husk å legge et hånkle over magen når du ligger å soler deg i et solarium

ORIGINAL: Fiorelina

går det an å ligge på siden i et solarium, eller?[8|]
Er mulig jeg spør teit nå.. men bare lurer..

Jeg sliter med å ligge på ryggen allerede, jeg..

Vet du hvorfor du måtte ha ett håndkle over magen? For dette gjore ikke jeg da jeg tok sol...

hei,det er lurt å ha et håndkle over magen når du tar solarium å soler deg ute,for at det ikke må bli for varmt for den lille inni der.[;)]

også når du er på stranda er det lurt å kjøle seg ned ofte.[:)]

Det er nok ikke så farlig anni87 at du ikke gjOre det, men det er pga det stardust sier med å bli for varm på magen ANNBEFALLER de fleste det. Så gjør det neste gang... :)

Jeg har hørt at pga strålingen er det farlig for fosteret å ta solarium. Jeg ringte nemlig å snakket med en lege på fødeavd sist jeg var gradvid, og det var han som fortalte meg det. Jeg argumenterte litt i mot, spurte om det hjalp med håndkle osv, og da sa han at når det er snakk om barnet ditt så er det vel ikke verdt risken uansett hvor små sjansene er for at det skal bli skadet, og jeg råder deg til å ikke ta solarium..... Jeg tok ikke solarium i det svaangerskapet og jeg vil ikke ta det nå heller.

Det er ikke ført noen statestikker ang. dette. med solarium. Jeg ringte så mange og fikk det samme svaret av alle. Tar du soarium med fornuft legge håkle overmagen så tar dette ingen skade for baby`n! stålinger får du også av å ligge på stranda.

(der jeg fikk en best forklaring av faktisk av en hudlege, som sa at jeg kunne trygt ta noen soltimer, men så klart ikke en hver dag for det er skadellig uansett om du er gravid eller ikke)

Men så klart, vi har alle våre synspunkter ang.dette.

Selfølgelig er det skadelig uansett om du er gravid eller ikke, om du ligger på stranda eller i solarium.. Jeg er ikke ute etter å ligge lenge eller ofte, det jeg vil er til å kunne ta 10 min av og til for å kose meg.. Syns det er herlig, tar liksom litt vare på meg selv da oppi alt..

Men det jeg er mest "redd" for er hvordan jeg skal ligge.. har 2 1/2 måned igjen, og hører/leser til stadighet at når du har passert 6 måneder skal du helst ikke ligge strak ut på ryggen... Vet liksom ikke hvordan jeg skal ligge da.. Men er det farlig å ligge på ryggen i et kvarter? Noen som vet? Og hvorfor det anbefales å helst ikke ligge strak ut på ryggen?

Takker for alle svar[:)]

Lest att det er mangen som blir svimmel av og ligge på ryggen,fordi barnet klemmer mot pulsen eller noe..Jeg blir oxo svimmel av det..Dårlig forklart,men sikkert noen her som vet det bedre.)
Vist du leier solarium,så får du kun overdelen og da kan du regulere den etter hvordan du ligger.. så da kan du jo halveis sitte med en god pute i ryggen..det synes jeg funket[:)]

Back
Topp