solarium

bertelure

Forelsket i forumet
hei. noen som vet åssen det er å ta solarium når en er gravid? mene å ha hørt at det ikke er farlig... men jeg har ikke tørt å ta sol enda jeg altså. men hvis en tar litt og litt slik at en ikke blir så varm, går dte an eller bør jeg holde meg helt unna?

har fått høre at man ikke skal ta solarium, pga oppheting som ikke er bra for fosteret. Men er ikke 100% sikker.....

Det er ganske trygt i grunnen. Kan være ubehagelig å ligge flatt så lenge om gangen, men hvis man tar den sterkeste sola i bare noen minutter, skulle alt gå greit. Det med varmen må man nesten føle litt på selv. Husk at folk i afrika også føder barn... Hehe.. Jeg har tatt mye sol i svangerskapet og det har gått helt fint. Også vært en del i badstue!!

Du kan visst ta sol, Bare pass på at det Ikkje blir for varmt der..... [:D]

Og vær obs på at en har mer pigmenter i huden når en er gravid. Dette betyr at en blir fort brun - men det kan også resultere i pigmentflekker på kroppen og i ansiktet.

ORIGINAL: Trine-mor

Nå skal jeg til syden.. Har hørt at man ikke skal ha direkte sol på magen når det er baby i magen..
Stemmer det eller?

Gjør ingenting, bare man ikke blir overopphetet.. men kan gjerne sole magen...
God tur.. [:D]

babyen sier fra når det er nok.. bare drikk masse vann og slapp av, du kan dekke til magen viss du føler ubehag..

jeg tar solarium...no problem det...men vær litt obs på pigmentflekker:) di kan oppstå når man er gravid...sol og kos deg[:D]

Hei du.
Det er ikke det at det nødvendigvis er så farlig,men du kan få piggmentflekker av det pluss at det ikke er gått å ligge så hardt og flatt (synest jeg da...)
Prøv sray tan!-hadde det når jeg fødte mitt første barn-og følte meg flott og brun[:D]

Back
Topp