Solarium

Froggc86

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Er det fy fy og ta solarium 1-2 g i uken over en kort periode? Skal til syden om 1 mnd og vil så gjerne ikke se ut som ett hvitt laken [emoji15]

Jeg ville unngått solarium ,og kommer til å være veldig nøye med høy solfaktor når jeg skal til syden i sommer. Jeg vet at jeg lett blir brent og har allerede fått noen stygge pigmentflekker/leverflekker av solen. Moren min har også mye solskadet hud, så er nok litt utsatt.Bruker jeg mye solfaktor og bare er aktiv i sola uten å ligge og steke, vet jeg at jeg får fin jevn farge etterhvert, men må være forsiktig. Og man blir jo ekstra følsom for sol under graviditet også, så da skal jeg være ekstea forsiktig!

Hvis du vet at du tåler sol godt og har vært gravid i sola før og vet du ikke skades av det så blir det jo anderledes. :)

Mener på at det ikke er farlig så lenge det ikke er lenge om gangen, at du blir overopphetet, men 10 minutter et par ganger i uken over et par uker tror jeg ikke jeg hadde vært redd for :-)

Men er jo dette med pigmentflekker da... ;-)

Det er helst det med skader i huden en tenker på når en anbefaler gravide å sole seg for mye. Vet du at du tåler det greit så kjør på :) jeg ble kjempe brun forrige graviditet, uten flekker og sykt dårlig smøring :/

Jeg hadde ingen problemer med solbrenthet eller pigmentflekker forrige svangerskap. Da var jeg 3 uker i syden den sommeren. [emoji4]

Mer overoppheting jeg er redd for.. at fosteret skal mistrives og fostervannet blir varmt?!

Men jeg tenker bare sånn Max 20 min 1-2 ganger i uken over en kort periode for å bare føle meg litt fresh. Føler meg bare bleik og tjukk om dagen [emoji85]

Jeg hadde ingen problemer med solbrenthet eller pigmentflekker forrige svangerskap. Da var jeg 3 uker i syden den sommeren. [emoji4]

Mer overoppheting jeg er redd for.. at fosteret skal mistrives og fostervannet blir varmt?!

Men jeg tenker bare sånn Max 20 min 1-2 ganger i uken over en kort periode for å bare føle meg litt fresh. Føler meg bare bleik og tjukk om dagen [emoji85]
Sikkert like mange meninger som folk på denne. Jeg personlig hadde tatt sol om jeg ønsket :)

Det er kanskje vanskelig å si hvilket resultat du får. Jeg tåler vanligvis sol godt, men sist svangerskap fikk jeg en stor pigmentflekk i panna. Det var ikke pent. Den har begynt å bli svakere nå, snart 3 år etter. Jeg brukte solkrem, men det kan hende det er det som skal til for å unngå pigmentflekker for andre.

Jeg reise til Kreta på torsdag og tok litt sol i dag. Tok 15 min, men bare 5 min i ansikt. Er plaget med pigmentflekker i ansikt fra før, så smurte med faktor 50 der. Smurte ikke resten av kroppen. Tåler sol godt og blir sjelden brent. Det var bra vifte på solariumet og jeg kjente hele tiden på magen at den ikke ble varm.

Dette er første gang jeg tar sol på mange år, og kommer til å ta en runde til på tirsdag. Jeg synes ikke det føltes skummelt eller farlig. Solarium er ikke farligere enn naturlig sol. Det eneste man trenger å passe på som gravid er å ikke overopphete magen og være obs på at man selv er mer utsatt for pigmentflekker. Men, som du sier selv... med måte over en kort periode :)

Back
Topp