Solarium ...

linnh85

Glad i forumet
Æ bor oppe i kalde nord, sommeren er enda ikke kommet :( Hva mener der angående solarium ? Yey or Ney ?
Æ har fibromyalgi å bruker å ligge litt i solarium når det er kaldt ute og leddene har vondt .. Er dette noe som kan skade babyen ? Er 14 + ..

Så lenge du ikke blir overopphetet skal det være greit, ville tatt kortere økter da. En annen ting er at man er mer utsatt for å få pigmentflekker som gravid.

Så lenge du ikke blir overopphetet skal det være greit, ville tatt kortere økter da. En annen ting er at man er mer utsatt for å få pigmentflekker som gravid.
Takk for svar ☺️

Jeg ville ikke tatt solarium bare for brunfargens del, men om det hjelper ifht leddsmerter og slikt og du tar dine forhåndsregler, så tenker jeg at det er verdt det. Korte økter av ganger, slik at du ikke blir overopphetet. Drikk mye vann både før og etter. Ta det gjerne litt rolig etter tiden i sola og for å unngå piggmentflekker anbefales solkrem ;)

Jeg har fibromyalgi, bor også i kalde nord. Men smertene til fibro blir borte når jeg er gravid. Men tok litt sol i forrige svangerskap, men tok ca 15 min om gangen, hadde kald drikke med meg. Å det gikk bra.

Jeg har fibromyalgi, bor også i kalde nord. Men smertene til fibro blir borte når jeg er gravid. Men tok litt sol i forrige svangerskap, men tok ca 15 min om gangen, hadde kald drikke med meg. Å det gikk bra.
Åh ! Ja, de mente at smertene mine også ble borte under svangerskap, men hadde vondter da jeg gikk med sønnen min også :/ Denne gangen har vært enda værre synes jeg .. Men no ser jeg at det er meldt varmt til helga, så kan hende æ klare å vente med varme til da :p

Solkrem forresten, hvis det uansett var mest for varmen sin del :)

Back
Topp