Solarium

Ønskerenliten

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Jeg skal til syden om et par uker, og er bare så bleik! Kan jeg ta noen ganger med sol før vi drar? Ville du ha gjort det? Er 7+0 imorgen :)

Jeg hadde ikke tatt det.

Mest fordi jeg har en ung venninne som plutselig fikk påvist hudkreft (og hun er ikke rødhåret og blek, men brunette og med solbrun naturlig brunfarge) etter det sluttet jeg helt med sol.

Men elles fordi man er så utsatt for pigmentflekker som gravid. Sett flere som får masse flekker i ansiktet når de er i solen som gravide. Så jeg ville Nok droppet det av den grunn og vært veldig påpasselig med solkrem i syden :-) er ikke sikkert at dette gjelder så tidlig i graviditeten dog!

Sier det samme som Lykkelig Rose. Ville ikke gjort det pga vi har lett for å få pigmentflekker når vi er gravide.

Det er ikke skadelig for foster så tidlig. Bruk solkrem og du får kose deg i syden :-)

Jeg ville ikke gjort det

Skal til syden om et par uker jeg også. Er i uke 8 nå. Tatt sol 1 gang i uka i 3 uker nå og det går fint. Unngår ansiktssola bare :)

Det er ikke skadelig for foster da UV-strålene ikke trenger lenger inn enn til underhuden. Noen kan få pigmentforandringer, men det går vel vekk etterhvert?

Overdrevent soling er ikke bra for huden, men D-vitaminer er bra for foster. Så sol med måte bare, så kan jeg ikke skjønne det skal gjøre noe :)

Noen mener ar fosteret kan bli overoppheta av solarium, samme som badekar... Stemmer dette?

Jeg ville ikke gjort det, men det er bare meg.
Ville nok vært litt forsiktig med solen også, mtp pigmentflekker.

Ville heller ikke tatt solarium. Ville også brukt høy solfaktor for å forhindre pigmentflekker!

Jeg ville gjort det. Trenger jo ikke ligge der i 30 min i slengen liksom. Men er ikke så veldig hysterisk (no offence til alle) så tenker alt med måte. :) Jeg tok sol til julebordet sist, var vel 5-6 mnd på vei. Eneste som "skjedde" var at den stripen på magen ble synlig.

Det er ikke skadelig for foster da UV-strålene ikke trenger lenger inn enn til underhuden. Noen kan få pigmentforandringer, men det går vel vekk etterhvert?

Overdrevent soling er ikke bra for huden, men D-vitaminer er bra for foster. Så sol med måte bare, så kan jeg ikke skjønne det skal gjøre noe :)
D vitaminer er bra, men for mye er skadelig for fosteret, nå tviler jeg på at begrenset bruk av solarium fremkaller skadelige mengder d vitamin, ei heller noen uker i syden, men pigmentflekkene forsvinner ikke alltid. Levende bevis på det. De har etter iherdig hudpleie bleiket noe, men er veldig synlige, så mitt råd er å smøre seg i herdig i ansiktet/skygge for ansiktet.

For all del, jeg skal ikke grille meg. Men tenkte å ta sol en 3-4 ganger før syden slik at jeg har litt grunnlag og unngår å bli solbrent. Har veldig lys og ømfintlig hud om vinteren, så trenger litt tid før jeg får grunnlag.

Jeg bruker alltid 30+ i faktor, selv midt på sommeren, men takk for tips om det :p

Back
Topp